English

تاکید استاندار خوزستان بر شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز

استاندار خوزستان بر شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز تاکید کرد.

تاکید استاندار خوزستان بر شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، نشست بررسی روند اجرایی پروژه قطار شهری اهواز و وضعیت حمل و نقل عمومی اهواز روز شنبه ۱۸ فروردین ماه به ریاست علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گزارشی از آخرین وضعیت پروژه ارائه داد.

استاندار خوزستان در این نشست بر شروع مجدد عملیات اجرایی پروژه قطار شهری اهواز و انتخاب پیمانکار جدید در سریع ترین زمان ممکن تاکید کرد.

در این نشست همچنین موضوع نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس گزارش سازمان تاکسیرانی اهواز ۱۹۵۵ تاکسی (زرد رنگ) تحت نظارت این سازمان فعال هستند که ۸۸ درصد آن فرسوده محسوب می شوند و در راستای نوسازی ناوگان تعداد ۴۰ دستگاه خودروی سورن پلاس صفر آبان ماه سال گذشته با خودروهای فرسوده جایگزین شد، همچنین قرار است ۱۲۰ دستگاه جدید تا پایان تیرماه وارد ناوگان شهری اهواز شود.

گفتنی است قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این پروژه به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲ ، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت پروژه قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این پروژه حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این پروژه اختصاص یافته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه