English

ساخت مترو اهواز دوباره کلید می‌خورد

عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اراده جدی دولت برای تکمیل قطار شهری اهواز، قرارداد این طرح باید در سال جاری منعقد شود.

ساخت مترو اهواز دوباره کلید می‌خورد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سیاوش محمودی روز دوشنبه در نشست شورای شهر اهواز اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سازمان قطار شهری اهواز موظف است سهم شهرداری از اراضی اختصاص یافته برای این طرح را مشخص کند.

وی افزود: با توجه به حضور وزیر کشور در اهواز و بازدید اختصاصی از قطار شهری، این اراده باید در استان و شهر اهواز وجود داشته باشد تا هر چه سریعتر به نتیجه برسیم.

رییس سابق شورای شهر اهواز بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ برای موضوع قطار شهری ابتدا یک هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت لحاظ شد در حالی که دولت سه هزار میلیارد ریال در نظر گرفت که نشان از اهمیت طرح نزد دولت است.

وی با بیان اینکه صبر و تحمل مردم در خصوص قطار شهری لبریز شده است ادامه داد: رفع مسئله حقوقی طرح قطار شهری اهواز، یک اتفاق خوشایند محسوب می‌شود و باید روند اجرایی طرح به سرعت انجام شود.

محمودی رقم پیشنهادی جذب اوراق مشارکت برای قطار شهری اهواز را ۲۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای این طرح بسیار کم است زیرا پنج هزار میلیارد ریال آن برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شد.

بر اساس این گزارش پس از تصمیم‌گیری اعضای شورا، ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای تکمیل فاز اول و دوم قطار شهری اهواز اختصاص یافت.

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت “کیسون” به عنوان اجرا کننده و شرکت “نورینکو” چین به عنوان تامین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این طرح به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد یافته و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود و تاکنون حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضایی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رای بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تایید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز انجام شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در فاز یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، فاز ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و فازهای دیگر نیز حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه