English

اجرای عملیات لایروبی نهر سعدی به همت اداره حفاظت محیط زیست شادگان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت : نهر سعدی یکی از عمده نهرهایی است که سال های زیادی بدلیل انباشت رسوبات بدون احیاء و لایروبی رها شده بود .

اجرای عملیات لایروبی نهر سعدی به همت اداره حفاظت محیط زیست شادگان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سید محمدحسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان گفت: با توجه به نیاز آبی کشاورزان و لزوم تامین نیاز آبی تالاب شادگان از طریق این نهر ، ما را بر آن داشت تا موضوع لایه روبی نهر سعدی از طریق اداره کل حفاظت محیط زیست استان پیگیری و در اجرای این طرح و چند طرح دیگر اقدام مهمی صورت گیرد. فقیه در ادامه توضیح داد لایروبی انهار بزرگی که منجر به هدایت بیشتر آب به تالاب شود و مشکلات آبی کشاورزان را نیز حل کند از دغدغه های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان است و لازم بود که ابتکار عملی در این خصوص صورت گیرد. این پروژه در حال حاضر شروع و تا پایان این نهر ادامه خواهد داشت. 

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان با اشاره به مشکلات لایروبی انهار و لزوم تامین اعتبارات آن گفت: علاوه بر این‌ پروژه ، پروژه لایروبی نهر خروسی و چند نهر دیگر نیز در دست بررسی و اقدام توسط این اداره قرار دارد، ضمن اینکه اعتبارات این پروژه ها از محل مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ استان و با پیگیری هایی که همکاران محیط زیست استان صورت دادند تامین می شود و تاکنون لایروبی نهر سعدی به طول ۱۰ کیلومتر عملیاتی شد.

فقیه در پایان گفت : اگر چه موضوعات لایروبی انهار از وظایف این اداره نیست و از جمله وظایف سازمان جهاد کشاورزی است ، اما احساس شد که محیط زیست هم میتواند با مشارکت و همکاری و بهره گیری از موضوعات آلایندگی و عوارض سبز به نوبه خود نقش سازنده ای در این نوع مسائل داشته باشد .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه