English

استاندار خراسان رضوی:

کشف ظرفیت‌های مهم معدنی در حوزه اکتشافات خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با حمایت از فعالیت‌های معدنی، مساله محیط زیست که یک دارایی عمومی است نیز باید مورد توجه قرار گیرد و نباید با استخراج یا دیگر عملیات‌های عمرانی، محیط زیست تخریب شود.

کشف ظرفیت‌های مهم معدنی در حوزه اکتشافات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: سهم کارخانه کنسانتره مس در جریان اقتصادی استان اثرگذار است و اکتشاف، استخراج و فرآوری ظرفیت‌های معدنی، یک مزیت ویژه در خراسان رضوی است.

نظری این سخنان را در مراسم بهره برداری از کارخانه کنسانتره مس در درونه شهرستان بردسکن ابرازداشت و ادامه داد: این کارخانه کنسانتره مس در درونه و اولین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیت با خلوص ۶۷ درصد شهرستان بردسکن است که به بهره برداری رسیده.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در این حوزه، اگرچه بردسکن یک پهنه خاص و با ظرفیت می‌باشد؛ اما خیلی روی آن تمرکز نشده است. باید تمرکز بیشتری بر پتانسیل‌های این منطقه داشته باشیم تا استعداد‌ها به فعلیت تبدیل شوند.

وی همچنین متذکر شد: از نظر مس، سیلیس، فولاد، آهن و ... ظرفیت‌های مهمی در بردسکن وجود دارد و باید یک بسته صنعتی-معدنی خاص بردسکن تهیه شود و با تمرکز روی چند مورد، کار ویژه صورت گیرد.

استاندار خراسان رضوی

نظری همچنین در ادامه سفر به شهرستان بردسکن در مراسم بهره‌برداری از شرکت تامین کانی این شهرستان تاکید کرد: ما در حوزه اکتشافات خراسان رضوی مشغول کشف ظرفیت‌های مهم معدنی هستیم.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: مساله استخراج یکی از راهبرد‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری است؛ بنابراین این حوزه در صدر اولویت‌های ما باید قرار گیرد و همچنین تکمیل زنجیره فراوری معدن و تولید محصول نهایی از کار‌های ویژه این حوزه است.

نظری در خاتمه اضافه کرد: با حمایت از فعالیت‌های معدنی ، مساله محیط زیست که یک دارایی عمومی است نیز باید مورد توجه قرار گیرد و نباید با استخراج یا دیگر عملیات‌های عمرانی، محیط زیست تخریب شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه