English

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام خبر داد؛

شناسایی ۱۵ پروژه انتفاعی جهت تکمیل با مشارکت بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: تعداد ۱۵ پروژه انتفاعی جهت تکمیل با مشارکت بخش خصوصی در استان شناسایی شده است.

شناسایی ۱۵ پروژه انتفاعی جهت تکمیل با مشارکت بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، امین دوست‌محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام روز یکشنبه با اشاره به واگذاری طرح‌های عمرانی - خدماتی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند،اظهار داشت: این طرح ها در صورت واگذاری به این بخش موجب صرفه‌جویی بیش از ۲۰ هزار و ۱۸۰میلیارد ریالی هزینه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام در ادامه به پروژه های انتفاعی موجود جهت تکمیل با مشارکت بخش خصوصی اشاره داشت و گفت: با بررسی‌های انجام شده تعداد ۱۵ پروژه انتفاعی برای این مهم در استان شناسایی شده است.

دوست محمدی میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور را بالای ۵۲ درصد عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش هزینه‌ها،دولت موضوع واگذاری پروژه‌های عمرانی در قالب ماده ۲۷ قانون الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲)را مورد توجه ویژه قرار داده و ساز و کار استفاده از این ظرفیت قانونی تنظیم و برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است.

وی سودآوری پروژه های انتفاعی را ویژگی بارز آنها خواند و گفت: تکمیل و بهره‌برداری از آن‌ها را با مشارکت بخش خصوصی توجیه می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی علاوه بر اشتغالزایی پایدار و افزایش نرخ رشد اقتصادی با توجه به اینکه محور فعالیت‌های بخش خصوصی سوددهی آن طرح ها است، افزود: زمینه تکمیل این طرح ها را با مشارکت بخش غیردولتی با کیفیت بهتر،زمان کمتر و صرف حداقل هزینه فراهم‌خواهد کرد.

وی در ادامه به مهم‌ترین طرح‌های قابل واگذاری استان ایلام نیز اشاره داشت و گفت: برج هنر اسلامی شهر ایلام، تصفیه خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای آبدانان و ملکشاهی،تأسیسات فاضلاب شهر ایلام و تأمین آب اراضی کشاورزی از جمله پروژه های انتفاعی جهت تکمیل با مشارکت بخش خصوصی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه