English

استاندار ایلام:

رسانه‌ها مردم را نسبت به خطرات احتمالی بارش‌های سیلابی آگاه کنند

استاندار ایلام با بیان اینکه دستگاه‌های عضو ستاد با تمام ظرفیت در آماده‌‌باش کامل باشند گفت: رسانه‌ها مردم را نسبت به خطرات احتمالی بارش‌های سیلابی آگاه کنند.

رسانه‌ها مردم را نسبت به خطرات احتمالی بارش‌های سیلابی آگاه کنند
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام  در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان بر آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان تاکید کرد و گفت: با توجه صدور هشدار قرمز هواشناسی و احتمال وقوع بارش‌های سیل‌آسا، همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی و مدیران عضو ستاد بحران در آمادگی کامل باشند.

وی در ادامه افزود: شهرداران با توجه با نظارت فرمانداران و بخشداران نسبت به لایروبی کانال‌ها، مسیل‌ها و آبراهه‌ها اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خاطرنشان کرد: براساس داده‌ها و یافته‌های هواشناسی و وقوع بارش‌های سیلابی، تمهیدات لازم برای کاهش مخاطرات ناشی از سیلاب احتمالی، برای مردم استان به ویژه عشایر اتخاذ شود.

 بهرام‌نیا بیان داشت: پیامک‌های هشداردهنده از طریق مخابرات استان برای مسافرانی که وارد استان می‌شوند ارسال، تا شاهد هیچگونه تلفاتی مالی و جانی نباشیم.

استاندار ایلام تصریح کرد: در شهرستان سیروان چندین روستا از جمله چم‌شیر، چم‌روته و داربلوط در منطقه بالادست سدسیمره در معرض آب‌گرفتگی هستند که باید تمهیدات لازم در این راستا اتخاذ شود، حد رقومی نرمال مخزن ۷۱۰ متر است که در مواقع سیلاب بیش از حجم مخزن می‌تواند خطرساز باشد که در این صورت مسئولان سد سیمره نسبت به باز کردن دریچه هیدرولیک باید اقدام کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های آبفا، برق و گاز استان در آمادگی کامل هستند که در صورت قطعی آب، برق و گاز در مواقع بحران تیم‌های عملیاتی این شرکت‌ها وارد عمل می‌‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام ادامه داد: در مواقع بارش‌های سیلابی و وقوع سیلاب، اگر چنانچه نیاز به نانوایی سیار و ماشین‌آلات راه و شهرسازی باشد این امکانات و تجهیزات تامین می‌شود. در مجموع همه این تمهیدات توسط بخش خصوصی و دولتی پیش‌بینی شده است‌.

وی طبق اعلام اداره کل هواشناسی میزان بارش در استان را از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیمتر ذکر کرد و گفت: میزان بارش‌ها در حوزه جنوب بیش از حوزه شمال استان است و بارش در حوزه جنوب در دو شهرستان آبدانان و بدره بیش از سایر شهرستان‌ها است. 

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نسبت به مراجعه میدانی از افرادی که در چادرها در طبعیت هستند اخطارهای لازم را در دستور کار قرار دهند و در صورت امکان نسبت به تغییر مکان اسکان گردشگران به یک مکان امن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان نیز با استقرار اکیپ‌های امدادی در صورت لغزش و ریزش سنگ در مسیرهای مواصلاتی، نسبت به پاکسازی مسیرهای مواصلاتی اقدام کنند.

استاندار ایلام تاکید کرد: تا پایان تعطیلات گاز و برق و تلفن هیچ مشترکی قطع نشود.

وی با قدردانی از تلاش رسانه‌های استان، گفت: رسانه‌ها مردم را نسبت به خطرات احتمالی بارش‌های سیلابی آگاه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه