English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام:

وضعیت استان ایلام در زمینه جذب سرمایه گذار مطلوب است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: استان ایلام با وجود محرومیت و دوری از مرکز کشور با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه های مختلف نفت، گاز و معدن در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وضعیت استان ایلام در زمینه جذب سرمایه گذار مطلوب است
به گزارش خبرگزاری موج ایلام

، شهریار عباسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست خبری با تعدادی از اصحاب رسانه با اشاره به مطلوب بودن وضعیت استان در حوزه جذب سرمایه‌گذار گفت: در گذشته استان ایلام در رتبه ۳۱ کشوری از نظر جذب سرمایه گذار قرارداشته که خوشبختانه هم اکنون با پیگیری ها و تلاش های انجام شده در رتبه ۵ کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت شاخص تورم در این استان نسبت به استان های همجوار بسیار مناسب است افزود: استان در سال‌های گذشته رتبه اول کشور را از نظر تورم دارا بوده که هم اکنون این رتبه به چهاردهم کشوری رسیده و نسبت‌ به استان‌های همجوار در وضعیت مطلوب تری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رشد اقتصادی وضعیت استان بالاتر از متوسط کشوری است درحالی‌که متوسط کشوری ۳ درصد بوده است در حال حاضر وضعیت رشد اقتصادی استان ۳.۶ درصد در سال جاری بوده است.

عباسی با اشاره به کاهش سرعت رشد بیکاری و ثبت اشتغال در سامانه رصد اظهار داشت:  خوشبختانه در این زمینه وضعیت استان نسبت به دیگر استان‌ها مناسب بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان ایلام در زمینه اشتغال ایجادشده در سامانه رصد، سال گذشته رتبه اول کشوری و امسال نیز از نظر تعداد اشتغال ایجاد شده و صحت سنجی رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

وی گفت: استان ایلام با وجود محرومیت و دوری از مرکز کشور با جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حوزه های مختلف نفت، گاز و معدن در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

عباسی در پایان اظهار داشت: قطعا مشکلاتی در حوزه های اقتصادی وجود دارد که بی شک تلاش می شود این مشکلات مرتفع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه