English

جمال اسدی:

رسانه‌ها نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی و با تأکیدات مقام معظم رهبری، ۲۲ اسفندماه در سال ۱۳۸۳ به عنوان روز بزرگداشت شهداء نامگذاری شده است.

رسانه‌ها نقش مؤثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، جمال اسدی عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه به‌مناسبت روز جانباز اظهار داشت: رسانه‌ها نقش بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارند و قطعا ارتباط با رسانه‌ها زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه است.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با بیان این‌که قطعا ملتی که آگاهی و اطلاع نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند خاطرنشان کرد: رسانه‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهی را برعهده دارند و در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند نقش کلیدی ایفا کنند.

وی با اشاره به این‌که هر کشور و ملت یک تاریخ دارد که به آن افتخار می‌کنند و برخی از کشورها تاریخ ملت‌های دیگر را بنام خود ثبت می‌کنند افزود: ما به سابقه تاریخی خود افتخار می‌کنیم و قطعا اوج درخشش تاریخی‌ ما از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ۸ سال دفاع مقدس رقم خورده‌است.

اسدی ادامه داد: در تاریخ این مرز و بوم اسوه‌هایی وجود دارند که خود تاریخ محسوب شده و باید اهل قلم به شرح ایثار و فداکاری‌های آن‌ها بپردازند که از جمله این اسوه‌های شجاعت و مردانگی می‌توان به شهید شیرودی، شهید غیوری و... اشاره کرد.

اسدی با بیان این‌که سردار سلیمانی افسانه نیست و قطعا این شهید والامقام دو کشور را از سقوط حتمی نجات داد و به‌عنوان بخشی از تاریخ درخشان ما محسوب می‌شود گفت: رسانه‌ها باید تلاش کنند این اسوه‌ها و الگوها را به جامعه و به‌ویژه نسل جوان بشناسانند.

این مسئول در ادامه بیان داشت: مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیاری از خود نشان داده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

نشست بنیادشهید

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام همچنین در ادامه اظهار داشت: ایلام اولین استانی بود که در دوران دفاع مقدس درگیر جنگ تحمیلی شد و اولین فرمانده(شهید شنبه‌ای) و همچنین شهید علی جرایه به عنوان نوجوان ترین شهید کشور در این استان به شهادت رسیدند.

وی همچنین به جنایت رژیم بعثی در حمله به زمین فوتبال چوار و شهادت تعدادی از ورزشکاران این استان اشاره کرد و افزود: باید قدردان خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان باشیم و به این منظور تلاش شده طی ماه‌های گذشته با جامعه هدف ارتباط بیشتری داشته باشیم.

اسدی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم ارتباطات چهره‌به‌چهره با خانواده شهدا پس‌از تزریق واکسن کرونا افزایش یابد و سعی می‌کنیم از نزدیک در جریان مشکلات خانواده معظم شهدا قرار گرفته و جهت رفع مشکلات آن‌ها اقدام نماییم.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با اشاره به این‌که طی ماه‌های گذشته اقدامات مختلفی جهت تکریم خانواده‌های معزز شهدا انجام‌گرفته افزود: شناسایی ۲ شهید گمنام، ساخت یادمان شهدای سومار، تشکیل جلسه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور فرمانداران و فرماندهان نظامی و انتظامی، سامان‌دهی مزار شهدا و... ازجمله اقدامات این اداره‌کل محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در اولین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان در سال جاری مصوب شد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به ساماندهی گلزار شهداء اختصاص یابد.

اسدی با بیان اینکه به مناسبت ۲۲ اسفند مراسم تجلیل از همسران جانبازان شهید در سطح کشور و در سطح استان با حضور ریاست محترم جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود، گفت: در سطح استان ایلام ۲۳ همسر جانباز شهید ۷۰ درصد وجود دارد که در این مراسم از آن‌ها تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۷ عنوان برنامه در راستای گرامیداشت روز شهداء در سطح استان ایلام برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدای ماربره، تجلیل از خانواده های معظم شهداء، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهداء از جمله این برنامه ها است که به مناسبت ۲۲ اسفند برگزار می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه