English

سرهنگ علی جمالی:

ایجاد اکانت جعلی و سرقت اطلاعات،شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی است

رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: ایجاد اکانت‌های جعلی که با نام دیگران ایجاد شده یکی از روش‌های جدید مجرمان سایبری است.

ایجاد اکانت جعلی و سرقت اطلاعات،شگرد جدید کلاهبرداران اینترنتی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا استان ایلام افزود: کلاهبرداران اینترنتی با سرقت تصاویر و مشخصات کاربران از پروفایل شخصی آن‌ها اقدام به ایجاد اکانت جعلی نموده و با ارسال پیام به نزدیکان، مخاطبین و دنبال کنندگان از آنان درخواست کمک مالی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجرمین سایبری، با سرقت اطلاعات افراد فعال در فضای مجازی و ایجاد اکانت کاربری به نام آنها به دنبال کلاهبرداری از هموطنان می باشند،اظهار داشت:این افراد پس از جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد فعال در فضای مجازی و با ایجاد یک پیج جعلی ضمن معرفی خود به عنوان فرد اصلی پس از جلب اعتماد با انتشار پیام کمک مالی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان ایلام تصریح کرد:شهروندان هرگز نباید به هویت اشخاص در فضای مجازی اعتماد کنند و هنگام مشاهده اینگونه درخواست‌های مالی قبل از واریز هرگونه وجه ابتدا جهت اطمینان از صحت موضوع با صاحب اکانت تماس بگیرند.

سرهنگ جمالی خاطر نشان کرد: کاربران از دنبال کردن افراد ناشناس خودداری و حتما تنظیمات امنیتی را در پیج خود لحاظ کنند و برای اطلاع از شیوه‌های کلاهبرداری نوظهور با مراجعه به سایت پلیس فتا از آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی مطلع گردیده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه