English

برنامه های عملیاتی هلدینگ گردشگری ماهان در منطقه آزاد ماکو چیست؟

هلدینگ گردشگری ماهان به عنوان یکی از قوی ترین شرکت ها در حوزه گردشگری وکشاورزی علاوه بر سرمایه گذاری انجام یافته در حوزه کشاورزی منطقه آزاد ماکو به اجرای پروژه های گردشگری به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان در این منطقه اقدام می کند.

برنامه های عملیاتی هلدینگ گردشگری ماهان در منطقه آزاد ماکو چیست؟

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان منطقه آزاد ماکو​، پیرو توافقات سال گذشته با حضور دستگاههای اجرائی از جمله شرکت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و غربی، اداره کل حفاظت محیط زیست اداره کل منابع طبیعی و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان غربی و اعلام آمادگی شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در بخشهای آب کشاورزی و گردشگری و با توجه به بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام شده و با عنایت به توافقنامه سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت هواپیمائی ،ماهان توافقنامه بین سازمان منطقه آزاد ماکو و هلدینگ ماهان منعقد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص گفت:  در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری برای اقتصاد مقاومتی جهش تولید و مشارکت مردم و همچنین سیاستهای دولت مردمی به منظور استفاده از ظرفیتهای مناطق آزاد در توسعه کشاورزی گردشگری و ایجاد اشتغال و جذب سرمایه به منظور سرمایه گذاری برای طرحهای کشاورزی احداث باغهای مدرن و مکانیزه گردشگری و زیست محیطی در منطقه آزاد ماکو این توفقنامه امضا شده است.

حسین گروسی با اشاره به مفاد این توافقنامه افزود: پیرو توافقات انجام شده با شرکت مدیریت منابع آب ایران و شرکت آب منطقه ای استان  آذربایجان شرقی در خصوص سرمایه گذاری گردشگری دریاچه سد ارس موافقت اصولی بر اساس طرح ارائه شده از سوی منطقه آزاد ماکو برای شرکت ماهان صادر و همکاری لازم معمول می گردد.

وی افزود: احیاء تالاب بورالان و بهره برداری گردشگری از آن،‌ توسعه کشاورزی و احداث باغهای مدرن و مکانیزه، همچنین بازسازی و احیای کاخ سردار ماکو و محوطه آن، مجتمع پردیسان قلعه قبان ماکو پارک جنگلی و پارک مسافر ورودی شهر ماکو پس از تصویب طرح در منطقه آزاد ماکو به شرکت هواپیمایی ماهان واگذار می شود.

گروسی تاکید کرد:  به منظور توسعه صنعت اکو توریسم و ژئو پارک در منطقه توافق گردید شرکت هواپیمایی ماهان نسبت به تهیه طرح گردشگری برای منطقه سنگهای بازالتی محدوده بورالان به مساحت ۳۰۰۰ هکتار با رویکرد حفاظت محیط زیست و طبیعت گردی اقدام نماید.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو توضیح داد:‌ به منظور توسعه صنعت گردشگری و تسهیل در تردد به این منطقه،  شرکت هواپیمایی ماهان، پرواز از تهران به ماکو و سایر مقاصد را از فرودگاه بین المللی ماکو برنامه ریزی و اجرا می نماید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه