English

خاندوزی در پاسخ به خبرگزاری موج خبر داد؛

کنترل بازار ارز با حدگذاری در تقاضای ارز وزارتخانه ها

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:در مدیریت بازار ارز برنامه جدی خواهیم داشت.

کنترل بازار ارز با حدگذاری در تقاضای ارز وزارتخانه ها

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و سخنگوی اقتصادی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج مبنی بر برنامه دولت برای تثبیت نرخ ارز در سال ۱۴۰۳ چیست عنوان کرد: خوشبختانه بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ توانست ارز بیشتری را برای واردات نسبت به سال ۱۴۰۱ تخصیص داد.

وی افزود: علیرغم همه فشارهایی که وجود داشت و درآمدهای ارزی بسیاری از محصولات مثل محصولات پتروشیمی که قیمت‌های بین‌المللی آنها کاهش پیدا کرده و موجب کاهش درآمدهای ارزی از محل صادرات شده بود اما مجموعاً تخصیص و تامین ارز کالاهای وارداتی در سال ۱۴۰۲ بهتر از سال ۱۴۰۱ انجام گرفت.

وزیر اقتصاد بیان کرد: برای سال جاری هم از سه منظر که یکی از آنها مدیریت تقاضای ارز تجارت است را با حدگذاری که در روی صفحه سفارش‌ها انجام شده است از ابتدای سال برای وزارت صمت، جهاد کشاورزی و  وزارت بهداشت مدیریت خواهد شد.  تقاضاهای غیرتجاری و سفته‌بازاری ارز هم به شکل جدید از طریق بانک مرکزی دنبال می‌شود.

خاندوزی  ادامه داد: در راستای عرضه ارز هم افزایش میزان انگیزه صادر کنندگان غیر نفتی کشور برای اینکه ارز خودشان را به کشور برگردانند در دستور کار است و امیدواریم که مجموعه اصلاحاتی که در سال گذشته و در سال جاری انجام می‌شود با کمکی که شما اصحاب رسانه به ما می‌کنید به چشم انداز انتظاراتی ارز دست پیدا کند. البته این چشم‌انداز هم باید یک انتظار واقعی باشد و نه هیجانی.

وی تأکید کرد: اگر مجموع این سه عامل دست به دست هم بدهند، به نظر می‌رسد که در سال ۱۴۰۳ در مدیریت بازار ارز برنامه جدی خواهد بود. جزئیات بیشتر را نیز خود رئیس کل بانک مرکزی اعلام خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه