English

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه هاخبر داد؛

اتصال استان لرستان به شبکه ریلی با ۱۸ جبهه کاری فعال

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها گفت: راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک یکی از طرح های ریلی مهم کشور در کریدور شمال- جنوب است و در یک سال نیم گذشته عملیات اجرایی آن با 18 جبهه کاری فعال به صورت شبانه روزی با هدف اتصال مرکز استان لرستان به شبکه ریلی در حال انجام است.

اتصال استان لرستان به شبکه ریلی با 18 جبهه کاری فعال
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از روابط عمومی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی راه آهن درود-خرم آباد-اندیمشک را یکی از مهمترین طرح های ریلی کشور در کریدور شمال-جنوب اعلام کرد و گفت: این مسیر ریلی به طول 333 کیلومتر با هدف رفع تنگناهای خط سراسری موجود، اتصال مرکز استان لرستان شبکه ریلی و افزایش ظرفیت های باربری در این بخش از کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این طرح ریلی پیگیری های لازم برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکار در مهر ماه سال 1401 به نتیجه رسید و بلافاصله اغلب جبهه های کاری پروژه مجددا فعال شد و تا پایان سال 1402 حدود 18 جبهه کاری به ویژه در بخش های زیرزمینی به صورت شبانه روزی مشغول اجرای عملیات بودند.

خطیبی با اشاره به ساخت این پروژه ریلی با استفاده از متخصصین و افراد بومی در استان افزود: با توجه به عبور مسیر ریلی درود-خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از 39 درصد به 51 درصد رسید.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در خصوص عملیات اجرایی صورت گرفته از آبان ماه سال 1401 تا اسفند ماه سال گذشته توضیح داد و گفت: در این مدت زمان حفاری 4500 متر از تونل ها و 1000 متر لاینینگ تونل ها، 27 هزار متر مکعب بتن ریزی، 600 هزار مترمکعب ترانشه برداری صورت گرفته است و برای انجام عملیات مذکور حدود 183 تن مواد ناریه، 12500 تن سیمان، 900 تن آرماتور ، 150 تن آهن آلات، 320 تن مش به کار رفته است.

خطیبی با اشاره به مطالبات انباشت شده پیمانکار پروژه اعلام کرد: در سال 1402 از محل منابع عمومی بیش از 87 درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه تخصیص اخذ شده است و با توجه به اهمیت پروژه مقرر است از سایر منابع نیز اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه اخذ شود.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها با تاکید بر ادامه عملیات اجرایی این پروژه بعد از تعطیلات نوروزی اظهار داشت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، برنامه ریزی و پیگیری های صورت گرفته مبنی بر تامین اعتبار طرح مذکور از محل تهاتر نفت برابر استجازه مقام معظم رهبری، قطعا در سال جدید همانند سال قبل که پیشرفت فیزیکی قابل توجه حدود 12 درصد در ساخت این پروژه ریلی محقق شد، عملیات اجرایی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی اعلام کرد: با تخصیص اعتبار از منابع یاد شده عملیات اجرایی در محدوده خرم آباد-اندیمشک نیز همانند درود- خرم آباد فعال می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه