English

خاندوزی خبر داد؛

شناسایی ابربدهکاران بیمه ای

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ابربدهکاران بیمه‌ای شناسایی شدند و به همه شرکت‌های بیمه‌ای دستور داده شد که این افراد را شناسایی کنند.

شناسایی ابربدهکاران بیمه ای
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

 ،وزیر اقتصاد و دارایی در آیین رونمایی از سامانه مدیریت ریسک فساد با بیان اینکه سامانه مدیریت ریسک فساد در واقع سامانه‌ای برای کاهش زمینه یا بسترهای فساد است گفت:فساد که رخ می‌دهد چند بستر را درگیر می‌کند و ما باید این زمینه‌های لغزنده‌ای که باعث می‌شود تعدادی از فعالان اقتصادی دچار رفتارهای فساد و سواستفاده شوند را از بین ببریم.

وی بابیان اینکه از جمله اقدامات مقابله با فساد حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است بیان کرد: از تغییرات مستمر بخشنامه‌ها از دیگر برنامه‌های مقابله با فساد بود چراکه این امر باعث می‌شد کسانی که از رانت اطلاعاتی برخوردار بودند سودهای میلیاردی ببرند. در همین راستا در ۱۱ ماهه امسال ۱۱۹ بخشنامه صادر شد در حالی که این رقم در ۱۱ ماهه پارسال ۲۵۰ بخشنامه بود. این مدل مقرره گذاری فساد در کشور ایجاد می‌کرد. همچنین برخی از قیمت گذاری ها و سیاست‌های پولی و ارزی فسادزا بودند.

خاندوزی عنوان کرد :با مفاسدی که دولت‌های قبل در حوزه مالیاتی مواجه بودند را بدون تعارف برخورد می‌کنیم. امروز همه اوراق مالیاتی از طریق پورتال رسمی سازمان امور مالیاتی به مودیان ابلاغ می‌شود و برای دریافت و اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی و… نیاز به حضور فیزیکی مودی نیست که همین امر جلوی فسادهای مالی را می‌گیرد. امروز ۷۵ درصد گواهی عدم بدهی مالیاتی به صورت سیستمی صادر می‌شود.

خاندوزی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم که تا پایان دولت در هیچ یک از فرایندهای مالیات ستانی نیاز به حضور مودی نباشد.

وی با بیان اینکه در مورد بروز فساد در گمرک حرف و حدیث زیادی بود، گفت: در مورد بخش مهمی از ارزش‌های گمرکی سامانه گمرک شفاف شد؛ به عنوان نمونه تمام صورت جلساتی که برای تعیین ارزش گمرکی تک تک قطعات، ماشین آلات و… در سامانه گمرک بارگذاری کردیم تا همه ببینند.

خاندوزی ادامه داد: همچنین سازمان اموال تملیکی از تاریکخانه خارج شد و انبارها ساماندهی شده و فروش‌ها به صورت آنلاین انجام

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: ابر بدهکاران بیمه‌ای شناسایی شدند و به همه شرکت‌های بیمه‌ای دستور داده شد که این افراد را شناسایی کنند.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد:این نگرانی وجود داشت که با اعلام بدهکاران یک شرکت بیمه آن شرکت مشتریان خود را از دست بدهد اما اعلام کردیم که تمام شرکت‌های بیمه‌ای باید بدهکاران خود را اطلاع‌رسانی کنند تا این نگرانی هم از بین برود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه