English

مؤسسه تحقیقات آب خبر اد؛

بارش در نوار غربی، مرکز و شرق کشور طی هفته جاری

مؤسسه تحقیقات آب از پیش‌بینی وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور خبر داد و اعلام کرد: از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه مند، کاریان و خنج پر باران‌ترین حوضه‌های در این هفته هستند.

بارش در نوار غربی، مرکز و شرق کشور طی هفته جاری
به گزارش خبرگزاری موج

به نقل از مؤسسه تحقیقات آب، برای هفته جاری (۹ تا ۱۴ اردیبهشت) وقوع بارش‌ها در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق، مقادیر تجمعی بارش ۷۵ - ۵۰ میلی‌متر پیش‌بینی‌شده است.

بر اساس تقسیمات حوضه‌های درجه یک کشور، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان با مقدار میانگین ۳۰.۴ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۲۷.۷ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه کشور در هفته جاری خواهد بود.

همچنین حوضه آبریز دریای خزر با مقدار میانگین ۶.۳ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۵۰.۸ میلی‌متر کم‌باران‌ترین حوضه درجه ۱ کشور است.

از میان حوضه‌های درجه ۲ کشور، حوضه مند، کاریان و خنج (زیرمجموعهٔ حوضهٔ آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان) با متوسط بارش ۴۵.۵ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۲۷.۷ میلی‌متر و کارون بزرگ با مقدار میانگین ۳۵.۹ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۱۱۱.۲ میلی‌متر و کرخه با مقدار میانگین ۴۰.۵ میلی‌متر و بیشینه نقطه‌ای ۸۲.۳ میلی‌متر پرباران‌ترین حوضه‌های درجه‌دو کشور هستند.

از میان استان‌های کشور، استان‌های غرب و جنوب غربی کشور با بارش تجمعی معادل ۷۵-۵۰ میلی‌متر در هفته جاری پربارش‌ترین استان‌های کشور خواهند بود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه