English

ایران ظرف سه سال در تولید کود فسفات و پتاس خودکفا می‌شود

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با تاکید بر اینکه کشور در تولید کود ازته خودکفا است، گفت: در بخش کود فسفات و پتاس هم در مدت ۳ سال آینده با ۳۰ پروژه خودکفایی محقق خواهد شد.

ایران ظرف سه سال در تولید کود فسفات و پتاس خودکفا می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج

، علی محمد حسینی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران از تأمین و تدارک ۸۷ درصد کود استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: یکی از الزامات تحقق برنامه جهش تولید، تأمین و توزیع کودهای شیمیایی است و برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهبود عملکرد تولید و ارتقا کیفیت تولید با تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی است.

وی افزود: افزایش ۳۰ درصدی تولید گندم در سال گذشته مدیون تأمین و توزیع به موقع کود بوده و این روند در سال جاری ادامه پیدا می‌کند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران گفت: از میزان ۵۲ هزار و ۶۲۲ تن سهمیه ابلاغی استان تا کنون ۴۵ هزار و ۷۸۱ تن آماده تدارک و بالغ بر ۴۲۰۰ تن در بین کشاورزان توزیع شده است.

وی درباره خودکفایی کودهای شیمیایی گفت: علیرغم تحریم‌ها ۸۸ درصد نیاز کودهای یارانه‌ای کشور توسط شرکت‌های داخلی و دانش بنیان تأمین می‌شود، به گونه‌ای که ما در کود ازته خودکفا هستیم و در بخش کود فسفات و پتاس هم در مدت ۳ سال آینده با ۳۰ پروژه خودکفایی محقق خواهد شد.

حسینی در پایان اظهار کرد: ذخایر استراتژیک استان مطلوب است و کشاورزان نگران تأمین کود پایان سال نباشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه