English

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری موج؛

افزایش قیمت ارز در اسفند ماه کنترل خواهد شد

عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: ثبات قیمت ارز در ماه‌های اخیر نشان داد که بانک مرکزی تأثیر خوبی بر بازار ارز داشته است و به عقیده من اگر دولت و بانک مرکزی بتوانند ماه جاری را مانند ماه‌های گذشته به‌خوبی مدیریت کنند، قطعاً در اسفند ماه هیچ نوسانی در بازار ارز نخواهیم داشت.

افزایش قیمت ارز در اسفند ماه کنترل خواهد شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، طی هفته‌های اخیر و همزمان با بروز برخی تنش‌ها در منطقه و البته جنایت تروریستی کرمان، نوسانات بازار ارز صعودی و استارت رشد قیمت‌ها در این بازار زده شد.

تشدید نوسانات در بازار ارز موجب شد قیمت دلار که از حدود یک سال پیش از ثبات نسبی برخوردار بود، بار دیگر وارد کانال‌های بالای 50 هزار تومان شود و افزایش روزانه نرخ دلار باعث التهاب این بازار شده است که دلال‌ها و سوداگران ارزی در تلاش برای حفظ آن هستند.

در این رابطه، سید حمید حسینی  فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق به خبرگزاری موج گفت: قطعاً دلایل اقتصادی نیز در بحث نوسانات بازار ارز دخیل است اما دلایل سیاسی و امنیتی و همچنین درگیری‌ها و اتفافات اخیر منطقه‌ای در یک ماه گذشته، بیشترین تأثیر را بر افزایش قیمت دلار گذاشته است.

وی در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ ارز تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: ثبات قیمت ارز در ماه‌های اخیر نشان داد که بانک مرکزی تأثیر خوبی بر بازار ارز داشته است و به عقیده من اگر دولت و بانک مرکزی بتوانند ماه جاری را مانند ماه‌های گذشته به‌خوبی مدیریت کنند، قطعاً در اسفند ماه هیچ نوسانی در بازار ارز نخواهیم داشت.

 

بیشتر بخوانید:

چرا قیمت دلار دوباره اوج گرفته است؟

جهش قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا شد

پیش‌بینی افزایش قیمت خودرو تا پایان سال

 

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق تأکید کرد: تعیین‌ قیمت اصلی نرخ ارز به توانایی دولت در عرضه دلار مربوط است که خوشبختانه با اقدامات خوب بانک مرکزی طی یک سال گذشته درآمدهای ارزی کشور افزایش پیدا کرده است و لذا دست بانک مرکزی برای عرضه ارز باز است. هرگاه درآمدهای ارزی کشور افزایش پیدا می‌کند، بانک مرکزی می‌تواند نیاز بازار را به‌موقع برطرف کند و در نتیجه قیمت دلار نیز کنترل خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به سیاست تثبیت اقتصادی بازار ارز، مسکن و سایر بازارهای مالی از ثبات نسبی برخوردار بودند و حتی بازار طلا و سهام نیز نوسان چشمگیری نداشتند، بنابراین در این شرایط توقع افزایش چشمگیر قیمت دلار تا پایان سال وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه