English

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرگزاری موج:

جهش قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت طلا مربوط به نوسانات و افزایش قیمت ارز بود که باعث شد تا قیمت طلا و سکه افزایش و بازار التهاب پیدا کند اما با این وجود التهاب بازار طلا نسبت به بازار ارز کمتر بود.

جهش قیمت ارز باعث افزایش قیمت طلا شد

نادر بذرافشان رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با دلیل افزایش قیمت طلا اظهار کرد: تنش‌های سیاسی و اقتصادی در منطقه بخشی از دلیل افزایش قیمت و بخش دیگر هم مربوط به نوسانات بازار جهانی بود که البته این نوسانات در حد افزایش داخلی قیمت طلا نبود اما به هر حال تاثیر خود را گذاشت. اما بخش اصلی مربوط به نوسانات و افزایش قیمت ارز بود که باعث شد تا قیمت طلا و سکه افزایش و بازار التهاب پیدا کند اما با این وجود التهاب بازار طلا نسبت به بازار ارز کمتر بود.

 

بیشتر بخوانید:

آینده بازار طلا به عرضه سکه و شمش توسط بانک مرکزی گره خورده است

ثبت معاملات طلا در سامانه مودیان نیازی به ثبت اطلاعات مصرف‌کننده ندارد/ لزوم شفاف‌سازی درخصوص سامانه جامع تجارت

 

وی ادامه داد: در این مدت افزایش تقاضا اتفاق نیفتاد و بازار طلا روال عادی خودش را طی می‌کند و حتی رکود و کاهش تقاضا هم تشدید شده است. متاسفانه از اول دی ماه تا الان ما دچار کاهش تقاضا و رکود شده‌ایم و همکاران ما به ویژه واحدهای تولیدی اجاره‌ای در پرداخت هزینه‌هایشان با مشکل مواجه شدند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران توضیح داد: بخشی از کاهش تقاضا به این دلیل است که مردم هنوز نمی‌دانند در خرید طلا به آنها مالیاتی تعلق می‌گیرد در دراز مدت به طلاهایی که در اختیار دارند مالیات بر عایدی محاسبه می‌شود یا نه. این سوالات در جامعه ما وجود دارد و این موضوع  باعث شده است که رکود بازار طلا تشدید شود.

بذرافشان درباره عرضه شمش توسط بانک مرکزی نیز گفت: عرضه شمش نیز انجام شد اما نتوانست تاثیر زیادی بر کاهش قیمت‌ها داشته باشد اما در مجموع شرایط بازار طلا ملتهب نیست و افزایش در حد 1 تا 5 درصدی که پیش‌بینی می‌شد، بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه