English

طلافروشان گیلان ملزم به انجام امور در سامانه جامع تجارت هستند/مالیات بیش از ۹ درصد شایعه است

مدیرکل صمت گیلان در جلسه با روسای اتحادیه های طلا و جواهر استان گفت: جای نگرانی نیست در صورت نیاز، آموزش صنوف طلا و جواهر برای سامانه جامع تجارت برگزار خواهد شد.

طلافروشان گیلان ملزم به انجام امور در سامانه جامع تجارت هستند/مالیات بیش از ۹ درصد شایعه است
به گزارش خبرگزاری موج گیلان

، نشستی جهت تشریح ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت برای فعالان طلا و جواهر استان با حضورمدیرکل امور مالیاتی و رئیس اتاق اصناف رشت و رئیس بسیج اصناف با حضور مدیران اتحادیه های طلا و جواهر برگزار گردید که در این نشست تیمور پورحیدری، مدیر کل صمت گیلان، اظهار داشت: در راستای شفافیت امور تجاری گروه های کالایی بخشنامه حوزه طلا و جواهر؛ کلیه طلافروشان ملزم به انجام امور در سامانه جامع تجارت هستند.

 وی با بیان این که ضوابط اختصاصی مربوط به فروش، خرید و حمل و نگهداری این گروه کالایی نیز آموزش داده خواهد شد افزود: به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت معاملات سکه و طلا و جواهرات به صورت شفاف در سامانه جامع تجارت الزامی شده است و در واقع این طرح می‌بایست از سال گذشته اجرایی می‌شد اما با توجه به شرایط خاص بازار طلا و جواهر مسکوت مانده بود.

 به گفته دکترپورحیدری بیش از ۳۲۶ واحد صنفی طلا و جواهر گیلان هم اکنون در حال ثبت ورود و خروج فعالیت خود در سامانه جامع تجارت هستند که می‌بایست این مقدار به کل ۱۲۹۰ واحد فعال در استان برسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تاکید کرد: کلیه روسای اتاق‌های اصناف و مدیران ادارات صمت شهرستان‌ها موظف به پیگیری ثبت نام این صنوف هستند چنانچه ابهامی در حین انجام فرایند باشد آموزش لازم توسط کارشناسان این اداره در سراسر استان انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان با تاکید بر پرهیز از حواشی نادرست رسانه‌ای تصریح کرد: این بخشنامه از ۲۶ مهر ماه همراه با ضوابط اختصاصی فلزات گرانبها سکه، طلا و جواهرات به سراسر کشور ابلاغ شده است و اجرای قوانین جاری کشور در راستای شفافیت امور اقتصادی و جلوگیری از قاچاق برای همگان یکسان است.

همجنین در این نشست مدیرکل امور مالیاتی نیز با تشریح دستورالعمل ابلاغی گفت: با توجه به اینکه در حالت فعلی میزان مبادلات تجاری طلای کشور دقیقاً مشخص نیست؛ سامانه جامع تجارت نشان دهنده میزان موجودی و معاملات روزانه به صورت شفاف خواهد بود و چنانچه معامله ای خارج از بستر این سامانه انجام شود تخلف محسوب می‌گردد.

رضا برهانی نیا؛ ثبت ورود و خروج طلا و سکه را به نفع فعالان این عرصه دانست و گفت: ممکن است این قانون در ابتدای امر با برخی مشکلات روبرو شود ولی در نهایت به نفع سیستم اقتصادی کشور و کسب و کارهای مختلف خواهد بود.

مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان صراحتا اعلام کرد: درصد مالیات تغییری نکرده است و بیش از ۹ درصد شایعه است و افزایش نرخی در این خصوص اعلام نشده است و شایعه‌ی مالیات ۲۵ درصدی کذب محض است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه