English

یک نماینده مجلس در گفت و گو باخبرگزاری موج:

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم ما را به سمت عدالت مالیاتی می برد

نماینده مردم فاروج در مجلس گفت: لازم نیست که برای رفع اشکالات و موانع موجود در سیستم مالیاتی آزمون و خطا کنیم تا به نتیجه و اجرای شیوه درستی برسیم بلکه می توانیم از تجارت سایر کشورها استفاده کنیم تا به اجرای یک شیوه درست و عادلانه برسیم.

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم ما را به سمت عدالت مالیاتی می برد

علی آذری نماینده مردم فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است گفت: یکی از مشکلاتی که در سیستم فعلی مالیاتی حاکم بر کشور ما وجود دارد، مالیات ستانی منبع محور است.

وی افزود: در این شیوه اصلا به مسائلی مثل بعد و دهک خانوار ، تعداد اعضای خانواده و همچنین هزینه های معیشتی توجهی نمی شود و بدون توجه به این مسائل از افراد مالیات اخذ می شود در صورتی که در شیوه مالیات های مستقیم یا همان مالیات بر مجموع درآمد تمام این مسائل در اخذ مالیات لحاظ می شود. 

نماینده مردم فاروج در مجلس گفت: لازم نیست که برای رفع اشکالات و موانع موجود در سیستم مالیاتی آزمون و خطا کنیم تا به نتیجه درستی و اجرای شیوه درستی برسیم بلکه می توانیم از تجارت سایر کشورها استفاده کنیم تا به اجرای یک شیوه درست و عادلانه برسیم. 

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: امروز بحث مالیات یکی از مسائل پویای عصر حاضر است، قوانین آن هم باید بر اساس نوع نظام و نوع درآمدهای آن تدوین و اجرایی شود. در همین راستا است که اجرای شیوه قانون مالیات های مستقیم در کشور ما ضروری است. 

آذری خاطرنشان کرد: نباید در مجلس قوانینی تصویب کنیم که هم وقت مجلس را بگیریم و هم وقتی این قانون در بطن جامعه اجرایی شد یا منزوی شود و یا متروک و یا اینکه برای بخشی از جامعه اجرا شود و برای بخشی دیگر اجرا نشود. 

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: کمیسیون اقتصادی برای اصلاح لایحه قانون مالیات های مستقیم باید از تجارت سایر کشورها استفاده کند و این قانون را همانند سایر کشورها در مجلس تصویب و اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از قوانین مالیاتی ما واقعا کهنه هستند افزود: باید این قوانین را به روز کنیم و نواقص موجود در آن را برطرف کنیم. یکی از نواقص سیستم مالیاتی ما این است که همه کاره سیستم است یعنی این کارشناسان مالیاتی و یا همان ممیزان مالیاتی هستند که تصمیم می گیرند چقدر مالیات اخذ شود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: در صورتی که اگر این شیوه به طور کامل در کشور اجرایی شود مالیات ستانی به سمت سیستمی شدن و در مرحله بعد به سمت عدالت مالیاتی سوق داده می شود. 

نماینده مردم فاروج در مجلس بیان کرد: در این شیوه بر اساس مجموع درآمد از افراد مالیات اخذ می شود و در این شرایط اقشار ضعیف که درآمدهای کمی دارند از پرداخت مالیات معاف می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه