English

در خوزستان،

ستاد پیشگیری از جرایم و تخلف‌های انتخاباتی راه اندازی شد

رییس کل دادگستری خوزستان از راه اندازی ستاد پیشگیری از جرایم و تخلف‌های انتخاباتی و آغاز فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه آن در استان خبر داد.

ستاد پیشگیری از جرایم و تخلف‌های انتخاباتی راه اندازی شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، علی دهقانی ظهر امروز یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای، نتخابات را یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور دانست و گفت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلف‌های انتخاباتی و آغاز فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه آن در استان خوزستان راه اندازی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای انتخابات پیش‌رو مطرح کرده‌اند و همه دست‌اندرکاران امر انتخابات از جمله انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، مجریان، ناظران و دستگاه‌هایی که وظیفه و تکلیف در امر انتخابات دارند، باید به این چهار راهبرد به‌صورت متوازن و در کنار هم عمل کنند.

وی با بیان اینکه قانون در موضوع انتخابات بیشتر به پیشگیری و کنترل اوضاع توجه دارد، افزود: اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر موضوع‌های مرتبط و همچنین توجه به راهبردهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

دهقانی ادامه داد: در هر دوره از انتخابات، متغیرهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ممکن است که انتخابات را به چالش کشانده و اعتماد گروهی از مردم را برای حضور در انتخابات خدشه‌دار کند که باید ضمن تبیین واقعیت‌ها برای مردم، این متغیرها به خوبی شناسایی و با اقدام پیشگیرانه و در چارچوب قوانین و مقررات، کنترل شوند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: در حوزه نظارت بر رفتار افراد و تخلفات و جرایم فردی، انتظار می‌رود بیشتر از شیوه‌های پیشگیری غیرکیفری که هزینه‌های کمتری برای جامعه دارد، بهره گرفت.

وی گفت: استفاده از ظرفیت تنوع قومیتی، عشایر و طوایف استان خوزستان، همراه و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی به انجام وظایف و تکالیف خود، اعمال تدبیر و مدیریت امور در زمان مناسب، توجه به اطلس انتخاباتی، تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار به ویژه مطالب منتشر شده در فضای مجازی، مستندسازی تخلفات و جرایم انتخاباتی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه دستگاه‌های، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان قرار گیرد.

دهقانی تاکید کرد: امید است با تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها و همراهی مردم انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری و تضمین سلامت و امنیت در استان داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه