English

وزیر نیرو:

بازسازی نیروگاه نکا در دستور کار است

وزیر نیرو از بازسازی نیروگاه نکا خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های توسعه، ناترازی بین تولید و تقاضای برق در مازندران کاهش می‌یابد.

بازسازی نیروگاه نکا در دستور کار است
به گزارش خبرگزاری موج

، علی‌اکبر محرابیان صبح جمعه در بازدید از طرح‌های توسعه ای نیروگاه های گلستان ابراز داشت: طرح توسعه نیروگاه نکا شامل دو واحد گاز و یک واحد بخار با آخرین فناوری‌ها در این نیروگاه در دست اجرا است.

وی ادامه داد: امیدواریم در طول زمان بتوانیم این نیروگاه را بازسازی و واحدهای جدید و مدرن را در نیروگاه مستقر کنیم، زیرا در مازندران با توجه به رشد قابل‌توجه در مصرف برق، باید ناترازی بین تولید و تقاضا را برطرف کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در منطقه نکا و غرب مازندران باید طرح‌هایی برای رفع ناترازی اجرا کنیم و در این راستا برای هر دو بخش دارای برنامه هستیم و با سرعت طرح‌ها می‌توان ناترازی را رفع کنیم.

محرابیان ادامه داد: در حال حاضر برای تأمین برق منطقه مجبور برق را با خطوط فشار قوی از استان‌های دیگر منتقل و اگر نیروگاه‌های مدرنی در منطقه ایجاد کنیم، تأمین برق با سهولت انجام و سبب کاهش اتلاف نیرو می‌شود.

گفتنی است که نیروگاه شهید سلیمی نکا، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی و از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های کشور است. این نیروگاه متشکل از دو بخش مستقل بخار و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل دریای‌خزر و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان نکا قرار دارد.

قدرت نامی این نیروگاه ۲۲۱۴ مگاوات است که از چهار واحد بخار هریک با قدرت نامی ۴۴۰ مگاوات، یک بلوک سیکل‌ترکیبی شامل دو واحد گازی هریک با قدرت نامی ۱۳۷/۶ مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت نامی ۱۶۰ مگاوات و همچنین دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هرکدام ۹/۴ مگاوات تشکیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه