English

حمایت استاندارد از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار /تدوین استاندارد خانواده تراز مطابق با الگوی اسلامی- ایرانی

رییس سازمان ملی استاندارد ایران و معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده تفاهم‌نامه همکاری را با هدف ارتقای کیفیت و سلامت خانواده امضا کردند.

حمایت استاندارد از بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار /تدوین استاندارد خانواده تراز مطابق با الگوی اسلامی- ایرانی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، در راستای اجرای سند تحول­ دولت­مردمی و سیاست‌های کلان حوزه زنان و خانواده تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان ملی استاندارد ایران و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده امضا شد. 

در این تفاهم‌نامه موضوعاتی چون ؛ رشد و ارتقاء توانمندی­های بانوان در فرایند تدوین استانداردهای ملی ، توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه زنان کشور، همکاری و مشارکت در زمینه تدوین استانداردهای ملی به ویژه در حوزه­های اجتماعی، زنان و خانواده،  مشارکت در تألیف کتب و مقالات علمی مرتبط با استانداردهای اجتماعی، استقرار مسیر استانداردسازی و ارزیابی­ انطباق محصولات مشاغل خانگی در کشور موردتوجه است.

همچنین در این تفاهم‌نامه فراهم کردن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کارهای پایدار خانواده محور با تولید محصولات سالم و استاندارد،  همکاری مشترک در پروژه های تحقیقاتی و احصاء مخاطرات تهدید کننده زنان و خانواده و مشارکت در برگزاری همایش­ها و نمایشگاه­های مشترک مرتبط با موضوع تفاهم­نامه از دیگر موضوعاتی مورد توجه قرار دارد.

تفاهم‌نامه مذکور با اعتبار ۲ سال عصر امروز در ساختمان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده به امضای دکتر مهدی اسلام‌پناه،  رییس سازمان ملی استاندارد ایران و دکتر انسیه خزعلی،  معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رسید. 

 

نظام جمهوری اسلامی نقش بانوان را خاص و در تراز انقلاب می‌داند

 دکتر مهدی اسلام پناه، در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت امور زنان و خانواده، در خصوص اقدامات این سازمان در حوزه زنان و خانواده، اظهارداشت: این تفاهم نامه می‌تواند منجر به مشارکت دادن بانوان در فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تشکیل ۸۱۱ کمیته فنی متناظر بین المللی در سال گذشته اذعان داشت:  ۵۷ درصد این کمیته ها با مشارکت بانوان سازمان شکل گرفت.

دکتر اسلام پناه به نقش پررنگ خانم ها در سازمان ملی استاندارد ایران افزود: بیش از ۶۰ درصد کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران را بانوان تشکیل می دهند، همچنین بسیاری از مدیران کل ما خانم هستند که در دولت سیزدهم این درصد بیشتر شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: در مسیر این تفاهم نامه می‌توانیم در خصوص انطباق استاندارد در مشاغل امور خانگی که عمدتا توسط بانوان مدیریت می‌شود، ایجاد ظرفیت توسعه کسب و کارهای خانواده محور با تولید محصولات ارگانیک، ایجاد اتاق مادر و کودک در بیمارستان‌ها و فرودگاه‌ها و... همکاری‌هایی داشته باشیم.

 

 سند خانواده‌ استاندارد تدوین می شود

 دکتر انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم نامه با سازمان استاندارد، اظهارکرد: سند خانواده، یا سند خانواده استاندارد و تراز جمهوری اسلامی در دست تهیه است و در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سند خانواده را بر مبنای سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل در دست تدوین داریم که در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود افزود: در همین راستا تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد ایران برای ارتقای کیفیت زیست خانواده انجام می پذیرد.

دکتر خزعلی اظهارداشت: یکی از موارد مد نظر این تفاهم این است که خانواده‌ها در مراحل مختلف زندگی و در حیطه‌های گوناگون اجتماعی شرایط استاندارد را تجربه و شرایط مصرفی ، خدماتی و آموزشی استاندارد برایشان فراهم باشد.

خزعلی با بیان اینکه باید از مخاطرات خانواده در ارتباط با مصارف غیر استاندارد پیشگیری کنیم، تاکید کرد: طی این تفاهم نامه قرار است در خصوص استفاده از کالاها و خدمات استاندارد در خانواده فرهنگ سازی شود تا منجر به ارتقای کیفیت زندگی و سلامت خانواده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه