English

در ده ماهه امسال صورت گرفت؛

۲ میلیون و ۷۷۷ هزار تن حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر گفت: در ده ماهه امسال حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران از ۲ میلیون و ۷۷۷ هزار تن گذشت.

۲ میلیون و ۷۷۷ هزار تن حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی یوسفی منش با تبریک ۲۶ژانویه روز جهانی گمرک و تقدیر از دست اندرکاران و فعالان در عرصه تجارت خارجی و کارکنان سختکوش و پرتلاش گمرک، اظهار داشت: ارزش تجارت خارجی  گمرکات مازندران در ۱۰ماهه سال جاری از ۸۸۶ میلیون و ۲۱۵هزار دلار گذشت.

ناظر گمرکات مازندران حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، موادپلاستیکی، کیوی و... از گمرکات مازندران را بالغ بر ۵۵۵ هزار و۷۹۰ تن خواند و ادامه داد: ارزش کالاهای صادر شده در این مدت بیش از ۱۴۷ میلیون و ۵۵۱ هزار دلار بوده که از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۳۴ کشور جهان نظیر عراق، فدراسیون روسیه، قزاقستان، افغانستان، امارات، ترکمنستان، هند و... صادر شده است .

وی با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار گفت: همچنین در مدت۱۰ ماهه امسال بیش از ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تن انواع کالا به ارزش ۷۳۸ میلیون و ۶۶۴ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

یوسفی منش  تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸کشور اعلام کرد و افزود: عمده ترین این کشورها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده است و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل۲۳ قلم کالا نظیر جو دامی، ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی، گندم، چوب، تخته و... می باشند.

وی تصریح کرد: در این مدت ترانزیت کالا از گمرکات مازندران ۳۵ هزار و ۴۹۹ تن به ارزش ۴۲ میلیون و ۸۹۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی ۸۵ درصد و ارزشی بیش از ۱۰۰ درصد رشد را نشان می دهد .

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدأ گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی، تخته نراد و... هستند که به امارات، عراق، پاکستان و مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شدند.

وی بیان کرد: درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندران از تجارت خارجی در۱۰ماهه امسال با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از 2هزار و 462 میلیارد و 732 میلیون ریال بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه