English

احمد جبارى طى نامه اى انتقادى به رئیس جمهور مطرح کرد؛

بستن دریا به روى ساحل نشینان از سوى بنادر و گمرک پارسیان هیچ دلیل قانونى ندارد

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شوراى اسلامى در نامه اى انتقادى به رئیس جمهور خواستار تعیین تکلیف لنج هاى توقیف شده بدون علت قانونى، از سوى بنادر و گمرک شهرستان پارسیان شد.

بستن دریا به روى ساحل نشینان از سوى بنادر و گمرک پارسیان هیچ دلیل قانونى ندارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، احمد جباری نماینده ی مردم بندرلنگه، بستک، پارسیان و کیش در مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به حسن روحانی رئیس جمهور ایران از بی مهری نسبت به مرزنشینانِ سواحل خلیج فارس در غرب هرمزگان انتقاد کرد.

متن نامه به شرح زیر است: 

جای تاسف دارد که دولت برنامه ای در بخش تجاری و صیادی برای مردم ساحل نشین ندارد.

در نامه ی فوق  جباری خطاب به رئیس جمهور اظهار داشته است که آیا رونق اقتصادی و تجارت با دنیا که جنابعالی به کرات از آن یاد میکردید، با این تصمیمات خلق الساعه در حوزه واردات و در قبال تجارت سالم مرزنشینان محقق میشود؟

آیا مردم ساحل نشین در کنار دریا باید از مواهب خدادادی دریا بی بهره باشند؟

جای تاسف دارد که دولت برنامه ای در بخش تجاری و صیادی برای مردم ساحل نشین ندارد.

دبیر کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم مجوز تخلیه ی بار لنج های محلی اظهار داشت که جناب رئیس جمهور! جنابعالی چه برنامه ی جایگزینی در مقابل توقیف اقلام تجار و بازرگانان محلی و مردم عزیز دارید؟ آیا مطلع هستید که تعدادی از شناورها بدون پاسخگویی مسئولین با تمام اقلام در حوضچه ای با هم پهلو گرفته اند که هر لحظه احتمال خطر حوادثی از جمله آتش سوزی برای آنها وجود دارد؟ گویا این مهم برای مسئولین امر حائز اهمیت نیست چرا که تا کنون به دلیل بی تدبیری و بی توجهی مسؤلین دولتی در سطح ملی و استانی دهها شناور سبک و سنگینِ صیادی و تجاری طعمه ی حریق شده و ضرر و زیان آنها نیز جبران نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در ادامه نامه ی انتقادی خود خواستار تعیین تکلیف لنجداران و اقلام آنان شد و از اقدام اخیر که بدون اعلام قبلی گمرک و بنادر و سایر دستگاه های ذیربط، مبادرت به تعطیلی دریا و بستن آن به روی ساحل نشینان کرده اند، به شدت انتقاد کرد، چرا که به گفته ی وی میبایست قبل از اقدام به توقیف لنج ها و عدم تخلیه ی کالاهای آنها که به صورت قانونی و رسمی وارد گمرک پارسیان شده است، نسبت به عدم اجازه ترخیص چنین کالاهایی به تجار و لنجداران اخطار داده میشد که این کالاها زیر گروه کالاهای دارای مجوز ورود از طرف دولت نیستند.

نماینده ی مردم غرب هرمزگان در مجلس که طی چند هفته ی پیش نیز از طریق وزارتخانه ی مربوطه، موضوعِ عدم ترخیص کالاهای لنجداران محلی پارسیانی را پیگیری و هشدارهای لازم را داده بود، خطاب به رئیس جمهور خاطر نشان کرد که در این شرایط حساس لازم است بخشی از اختیارات با توجه به شرایط خاص منطقه به استان ها و شهرستان ها تفویض شود تا مسئولین محلی با همت مضاعف پای کار باشند و از تجارت سالم مردم حمایت کنند نه آنکه صرفا مجری تصمیمات دیکته شده ی مرکز نشینان باشند.

جباری در بخش پایانی نامه ی خود ابراز امیدواری کرد که این مشکل به زودی در گمرک پارسیان حل شود.

لازم به ذکر است؛ نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی طرح سوال از چند وزیر مرتبط با این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است تا در صورت حل نشدن موضوع، آنها را در صحن مجلس پیگیری خواهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه