English

در اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته مطرح شد؛

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مجموع واردات در صنعت نساجی کشور/هر ایرانی ۲۰ متر پارچه سالانه مصرف می کند

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب عنوان کرد: سالانه هر نفر ٢٠ متر پارچه مصرف می‌کند.

یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مجموع واردات در صنعت نساجی کشور/هر ایرانی 20 متر پارچه سالانه مصرف می کند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته با حضور واحدهای تولیدکننده و تامین‌کننده پارچه در رسته‌های تاروپود، گردباف، گتن راشل، کشباف تریکو و بافت‌های سنتی از امروز (شنبه، ۱۸ شهریور) به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر در محل نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب آغاز به کار کرد.

در افتتاحیه این نمایشگاه مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ صنعت نساجی و پوشاک با رشد ۱۷.۳ درصدی، بالاترین رشد بخش صنعت را داشته، اظهار کرد: این صنعت دارای ۷ هزار واحد تولیدی است و بیش از ۹۶ هزار واحد صنفی تولیدی در آن فعالیت می‌کنند، به‌جز ۲۵۰ هزار واحد صنفی توزیعی که در کشور وجود دارد.

محسن گرجی با اشاره به اینکه در صنعت نساجی حدود یک میلیون نفر مشغول به کار هستند، گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار مجموع واردات ما در صنعت نساجی است که از این میزان ۷۰۰ میلیون دلار آن به حوزه پوشاک اختصاص دارد.

IMG_20230909_124224

در ادامه عضو هیئت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران توضیح داد: واردات پارچه در سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافته که تولیدات رونق خوبی داشتند. 

به‌گفته شاهین کاظمی این صنعت ارزش سرمایه‌گذاری و تولید پارچه را دارد و مسئولان در وزارت صمت باید به این مباحث توجه کنند.

وی با بیان اینکه سهم ۹۰ درصدی واردات از الیاف مصنوعی است اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸، ۵۴۲ هزار تن انواع اقسام پارچه و الیاف وارد کشور شد که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به خاطر کرونا این صنعت وارد راکد شد، اما در سال ۱۴۰۱ هم ۵۶۳ هزار تن پارچه و الیاف وارد کشور شد. 

IMG_20230909_123802

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب همچنین در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته بیان کرد: سالانه هر نفر ۲۰ متر پارچه مصرف می‌کند که ۱. ۶ میلیارد دلار مصرف داخلی در پارچه داریم.

تقدسی‌نژاد با اشاره به اینکه این نمایشگاه به دیده شدن این صنعت کمک می‌کند و بسترسازی تولیدات ایرانی و اقتصاد کشورمان را فراهم می‌کند گفت: صنایع ما دچار فرسودگی شده است و عده‌ای از تولیدکنندگان با برندهای دیگر کالاهایشان را عرضه می‌کنند که اگر این روش اصلاح شود، ارزش‌آفرینی می‌شود. 

IMG_20230909_135819

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پارچه و صنایع وابسته با حضور با مشارکت ده ها شرکت و واحد تولیدکننده و تامین‌کننده پارچه در رسته‌های تاروپود، گردباف، گتن راشل، کش‌باف تریکو و بافت‌های سنتی، برگزار شد.

در این نمایشگاه واحدهای تولیدی پارچه از استان‌های مختلف از جمله تهران، اصفهان، یزد، البرز و کاشان و سایر شهرهای تولیدکننده پارچه حضور داشتند و نوین‌ترین تولیدات، طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند.

گردش مالی بازار پوشاک کشور سالانه حدود ۹ میلیارد دلار است که سهم بخش داخلی از این بازار بزرگ تنها حدود ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد مابقی این بازار در دست واردکنندگانی است که پوشاک را عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند.

طبق اعلام اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران، در حال حاضر ۳ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه است، که بیش از ۳۰ درصد پوشاک کشور را شامل می‌شود.

براساس آمارهای ارائه‌شده میزان مصرف پارچه در کشور بین ۵۸۰ تا ۶۸۰ هزار تن است. در حال حاضر ۱۰۰ هزار واحد صنفی، ۱۰۰۰ واحد تولید و ۲۰۰ هزار واحد توزیعی در زنجیره صنعت پوشاک فعال هستند که بیش از یک میلیون اشتغال ایجاد کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه