English

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جزئیات آزادراه شیراز-اصفهان اعلام شد

خادمی با اشاره به اینکه این آزادراه یک مسیر میان‌بر برای اتصال دو استان فارس و اصفهان است که بزرگترین رویداد برای بخش جاده‌ای استان فارس بود گفت: استان‌های بوشهر و هرمزگان هم از این آزادراه استفاده خواهند کرد و ‌تحول جدی در حمل و نقل جنوب کشور محسوب می‌شود.

جزئیات آزادراه شیراز-اصفهان اعلام شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پایان همین هفته با حضور رییس جمهوری طولانی ترین آزادراه کشور افتتاح می شود گفت:  ارزش روز این  پروژه ۲۵ هزار میلیارد با سرمایه گذاری بنیاد تعاون وزارت دفاع و شهر جدید صدرا و ۵۰ درصد سرمایه گذاری دولت به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی با اشاره به اینکه این آزادراه یک مسیر میان‌بر برای اتصال دو استان فارس و اصفهان است که بزرگترین رویداد برای بخش جاده‌ای استان فارس بود ادامه داد:  استان‌های بوشهر و هرمزگان هم از این آزادراه استفاده خواهند کرد و ‌تحول جدی در حمل و نقل جنوب کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد:قرارداد اولیه ساخت این آزادراه ۲۱۲ کیلومتر بود که در سال ۹۱ منعقد شد و اواخر سال گذشته برای ساخت قطعه هفتم و هشتم به درخواست مسوولان استان فارس قرارداد دیگری منعقد شد.

خادمی با بیان اینکه قطعه هفتم برای اتصال به رینگ کمربندی شیراز در حال ساخت است توضیح داد:هم اکنون به پیشرفت ۶۵ درصدی رسیده و قطعه هشتم هم با هدف اتصال استان فارس به بوشهر قرار است ساخته شود.

 

بیشتر بخوانید:

۲۹۱ کیلومتر پروژه آزادراهی بهره برداری می شود

 

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: ۵۰ کیلومتر روسازی بتنی در ساخت این آزادراه استفاده شده است که در آینده نزدیک در همه پروژه‌ها اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور توضیح داد: حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مسیرهای ریلی جاده ای و آزادراهی در دست ساخت است که ۳هزار و ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی و یک هزار و ۳۸ کیلومتر پروژه های آزادراهی و بیش از ۶هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی است.

وی ادامه داد: امسال ۵پروژه در بخش آزادراه راه ها هدف گذاری شده است که در دست ساخت است و همچنین در پیوست قانون بودجه ۲۴طرح آزادراهی به طول ۴هزار کیلومتر وجود دارد که باید احداث شود که از این تعداد ۲هزار و ۷۰۳ کیلومتر در حال بهره برداری است و با بهره‌برداری از ۲۱۲ کیلومتر آزاد راه شیراز  اصفهان طول آزاد راه های بهره برداری شده به ۳هزار و ۵ کیلومتر خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ۷هزار کیلومتر هدف گذاری صورت گرفته برای پروژه های آزادراهی داریم که از این میزان ۳هزار و ۵کیلومتر در مرحله بهره برداری  است و ۴هزار کیلومتر دیگر آن در حال ساخت است.

وی اظهار کرد : از ۲۴طرح آزاد راهی به طول ۷هزار کیلومتر ۱هزار و ۳۸ کیلومتر در حال ساخت است و هزار ۸۸۰ کیلومتر مطالعه آن تکمیل شده و فراخوان برای سرمایه گذاری در این طرح ها منتشر شده و آمادگی انجام پروژه‌های مشترک در این خصوص وجود دارد.

خادمی درخصوص پروژه‌های آزاد راهی در دست ساخت طی امسال گفت: افتتاح آزاد راه شیراز  اصفهان به طول ۱۲ کیلومتر،  منجیل  رودبار به طول ۸ ونیم کیلومتر،  تبریز  صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر و مراغه  هشترود به طول ۳۴ کیلومتر  که در مجموع ۲۹۳ کیلومتر می شود در برنامه امسال قرار داشت که ۲۱۲ کیلومتر از آن طی این هفته با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی به بهره برداری می رسد.

 

 

متوسط ساخت آزاد راه در کشور سالانه ۸۶ کیلومتر است

خادمی گفت: در بخش بزرگراهی ۶هزار کیلومتر در دست ساخت است و در برنامه است که طی امسال تکمیل شود همچنین در حال حاضر ۲۰ هزار کیلومتر آزاد راه داریم و ۱۰ هزار کیلومتر دیگر باید ساخته شود تا به تعادل درحال ونقل جاده ای دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: امسال به طول ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه بهره برداری می شود. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در خصوص پروژه های ریلی این شرکت گفت: برای امسال ۴۰۷ کیلومتر مسقر ریلی در برنامه بهره برداری قرار دارد که این پروژه ها شامل بستان آباد  تبریز ، همدان  سنندج، رشت کاسپین و راه آهن اردبیل است که پروژه بستان آباد  تبریز بهره برداری شده و پروژه راه آهن همدان  سنندج به زودی آماده و به بهره برداری می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی متوسط ریل سازی در کشور را سالانه ۱۹۹ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با بهره برداری ۴۰۷ کیلومتر مسیر ریلی طی امسال به دو برابر احداث سالانه ریلی دست خواهیم یافت .

وی اظهار داشت:حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ کیلومتر مسیرهای ریلی جاده ای و آزادراهی در دست ساخت است که ۳هزار و ۲۷۰ کیلومتر مسیر ریلی و یک هزار و ۳۸ کیلومتر پروژه های آزادراهی و بیش از ۶هزار کیلومتر بزرگراه و راه اصلی است.

خادمی ادامه داد: امسال ۵پروژه در بخش آزادراه راه ها هدف گذاری شده است که در دست ساخت است و همچنین در پیوست قانون بودجه ۲۴طرح آزادراهی به طول ۴هزار کیلومتر وجود دارد که باید احداث شود که از این تعداد ۲هزار و ۷۰۳ کیلومتر در حال بهره برداری است و با بهره‌برداری از ۲۱۲ کیلومتر آزاد راه شیراز _ اصفهان طول آزاد راه های بهره برداری شده به ۳هزار و ۵ کیلومتر خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه