English

با حضور وزیر بهداشت؛

تیم‌های بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به زوار اربعین به مرزها اعزام شدند

وزیر بهداشت از اعزام حدود ۳۷۳ آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بالگرد، ۱۰ بیمارستان صحرایی و ۱۰۰۰ نیروی داوطلب و ۱۷۰ نیروی پزشکی به مناطق مرزی کشور خبر داد.

تیم‌های بهداشت و درمان برای خدمات رسانی به زوار اربعین به مرزها اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر بهداشت از اعزام تیم‌های بهداشتی و درمانی به پایانه‌های مرزی جهت پوشش مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و جزییات ارایه خدمات این تیم‌ها را تشریح کرد.

بهرام عین‌اللهی در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان حسینی که در بوستان ولایت تهران برگزار شد، گفت: امروز شاهد تجمع بسیار پرشور از نیروهای خدوم بهداشت و درمان کشور بودیم که عاشقانه و داوطلبانه به مناطق مرزی جهت پوشش مراسم اربعین اعزام شدند. سال قبل که در منطقه بودم شاهد زحمات فراوان این عزیزان بودم که چنین چیزی فقط در کشور ما با این حجم از ایثارگری اتفاق می‌افتد. 

وی افزود: حدود ۵۵ درصد زائرین اربعین حسینی از مرز مهران عبور می‌کنند بنابراین در مرز مهران امکانات بیشتر را متمرکز کردیم. امسال سازه ثابت بیمارستانی در این پایانه افتتاح کردیم تا با همه امکانات در خدمت زائرین باشد. 

او ادامه داد: حدود ۳۷۳ آمبولانس، ۵۷ اتوبوس آمبولانس، ۱۲ بالگرد، ۱۰ بیمارستان صحرایی و ۱۰۰۰ نیروی داوطلب و ۱۷۰ نیروی پزشکی به منطقه مرزی اعزام می‌کنیم. 

عین‌اللهی ادامه داد: سال قبل در مرز شلمچه موفق شدیم سازه بیمارستانی ثابت به نام شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد کنیم و در مرز خسروی هم یک طبقه از سازه دو طبقه درمانی را افتتاح می‌کنیم. در سایر پایانه‌های مرزی نیز بسته به نیاز زائرین حضور خواهیم داشت. در پایانه‌های مرزی تمرچین و باشماق نیز آماده خدمت رسانی هستیم. 

وزیر بهداشت ادامه داد: اولین کسی که برای امام حسین(ع) مجلس عزا گرفتند، امام سجاد (ع) بودند و عظمت حادثه عاشورا را ایشان عنوان کردند و امروزه زنده نگه داشتن این حماسه یک تکلیف برای امت اسلامی است و ما شاهد یک حماسه بسیار بزرگ در جهان اسلام هستیم که هیچ مشابهی با هیچ کجای دنیا ندارد. در حماسه عاشورا شهدای مختلفی داشتیم که نمادی از ایثارگری و فداکاری بودند.

وی افزود: در این کشتی طوفانی، نجات دهنده ما امام حسین(ع) هستند. اگر کاری را برای رضای خدا انجام دهیم اجر آن را هم خواهیم برد. بندگی خدا را کردن انسان را به عظمت می‌رساند. علت محبوبیت حاج قاسم سلیمانی هم این بود که با اینکه انسان معمولی بود اما ارادات و بندگی ویژه خداوند را می‌کرد. هر کدام از ما با بندگی خدا به جایگاه والایی خواهیم رسید.

او با بیان اینکه به روشهای مختلفی می‌توان بندگی کرد، گفت: عده‌ای ممکن است از ترس جهنم اعمال انجام دهند، عده‌ای برای ثواب بردن بندگی می‌کنند و عده دیگری بندگی میکنند چون عاشق خداوند هستند و اینجاست که این بندگی ارزش دارد. کسانی که در دسته سوم قرار می‌گیرند مانند شهید آرمان هستند که عقاید خود را انکار نمی‌کنند.

عین‌اللهی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین نیاز امروز ما اخلاص است،‌ اظهار کرد: سال قبل شاهد بودم که نیروهای ما چگونه خدمت می‌کردند و حتی با وجود گرمازدگی و سایر مشکلات حاضر به ترک منطقه خدمتی نبودند. خداوند عالم برکات خود را گسترده است ولی مسئله مهم زمان شناسی است. اربعین سالی یک بار اتفاق می‌افتد و این سفره‌ای است که حضرت امام حسین (ع) گسترده‌اند و انسان‌های آزاده به عشق ایشان حضور پیدا می‌کنند و ما باید با تمام قوت و امکانات با هدف رضای خداوند خدمت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اربعین درس زندگی و فداکاری است، تصریح کرد: ما افتخار داریم که خادمان بهترین انسان‌های روی زمین باشیم، بنابراین هر خدمتی که انجام میشود باید شکر خداوند را انجام دهیم. توفیق این خدمت به هر کسی داده نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه