English

وزیر اقتصاد:

رشد مناطق آزاد اقتصادی در گرو حذف بروکراسی‌ها است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: حذف بروکراسی و اصلاحات ساختاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می تواند موجب تسهیل کار شود.

رشد مناطق آزاد اقتصادی در گرو حذف بروکراسی‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج، سید احسان خاندوزی در اختتامیه نمایشگاه معرفی بسته‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه در مشهد افزود: حذف بروکراسی و اصلاحات ساختاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی می تواند موجب تسهیل کار شود.

وی اظهار کرد: لازم است مدیران مناطق آزاد از قید و بندهای مدیران مراکزی همچون تهران رهایی یابند تا پروژه ها ماهها و سالها به تعویق نیفتد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: امروز سامانه های اطلاعات اقتصادی مناطق آزاد به سامانه های ملی متصل شده اند، بنابراین دیگر ضعف نظارت مرتبط با کج کارکردی وجود ندارد.

خاندوزی گفت: این اقدامات می‌تواند به توسعه محلی و اجتماعی با رویکرد متناسب با ارزشهای اجتماعی ایرانی در قالب یک بسته نسبت به کارنامه دولت های گذشته به حساب بیاید.

 

سرمایه گذاری های داخلی وخارجی در مناطق آزاد ۲ برابر شده است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال نزدیک شدن به نقش خویش بر اساس نظریه اقتصاد مقاومتی هستند.

حجت الله عبدالملکی افزود: امروز در طول عملکرد دولت سیزدهم، دیگر نقدی نسبت به کج کارکردی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نداریم. چنانکه در این دوره سرعت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و سرعت رشد طرح های عمرانی ۲ برابرشده است .

وی بیان داشت: آورده اصلی ما در دومین نمایشگاه بسته ها و توانمندی های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بوده است که نسبت به نمایشگاه قبلی در تهران چهار برابر است.

عبدالملکی تصریح کرد: بدنبال اطلاع رسانی های بیشتر تمایل سرمایه گذاران برای بسته ها افزایش پیدا می کند.علاوه بر این در کنار جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، مناطق آزاد و ویژه طی شرکت در نمایشگاه ها بخاطر حضور در کنار یکدیگر اقدام به کار شبکه ای کرده و این هماهنگی در حال افزایش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه