English

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور:

صنعت تولید واکسن‌های دامی در کشورهای آفریقایی توسط ایران احداث می‌شود

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران قصد دارد صنعت تولید واکسن‌های دامی را در کشورهای آفریقایی ایجاد کند.

صنعت تولید واکسن‌های دامی در کشورهای آفریقایی توسط ایران احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، وحید صالحی در حاشیه نشست اختتامیه دوره آموزش تولید واکسن های دامی کارشناسان کشور مالی در گفت و گویی اعلام کرد: دانش فنی صنعت تولید واکسن‌های دامی از سوی موسسات دولتی و بخش خصوصی به کشورهای آفریقایی صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری دوره ۵۰ روزه آموزش تولید واکسن‌های دامی برای کارشناسان کشور مالی، نخستین گام در راستای توسعه روابط تجاری در حوزه دامپزشکی با کشورهای آفریقایی است و پس از اجرای دیگر دوره‌های آموزشی، برنامه انتقال دانش فنی و سپس ایجاد صنعت تولید واکسن‌های دامی توسط دانشمندان‌مان را در این کشورها داریم.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: کشورهای آفریقایی با توجه به جمعیت زیاد دامی و نیاز به توسعه دانش و علم دامپزشکی برای کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، نیاز به واکسن و همچنین دانش تولید واکسن دارند.

صالحی با بیان این که ایران فرصت‌های همکاری تجاری و دامپزشکی را در کشورهای آفریقایی شناسایی می‌کند، تصریح کرد: ما در حال شناسایی فرصت‌ها در چند کشور دیگر آفریقایی در حوزه دامپزشکی از جمله اوگاندا، کنیا و زیمبابوه هستیم و امیدواریم به توافق برسیم.

وی ادامه داد: ایران با برخورداری از ظرفیت‌های بالا در بخش تولید واکسن و داروهای دام و طیور، توانایی صادرات محصولات در این گروه کالایی دامپزشکی را به سایر کشورها دارد.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ایران تقریبا تمام واکسن‌ها در حوزه دام و ۷۰ درصد در حوزه طیور را تولید می‌کند.

وی پیش‌بینی کرد: با توجه به گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده از واردات برخی واکسن‌های دام و طیور به کشور بی‌نیاز می‌شویم.

بر پایه این گزارش، کارشناسان کشور مالی، گواهینامه‌های آموزشی خود را در زمینه تولید واکسن‌های دامی از دست سرپرست سازمان دامپزشکی دریافت کردند.

در این نشست که با حضور سفیر کشور مالی در ایران برگزار شد، بیانیه پایانی دوره آموزشی بین‌المللی تولید و کنترل کیفی واکسن‌های دامپزشکی که از سوی سرپرست سازمان دامپزشکی کشور، رییس دانشکده دامپزشکی تهران و رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تدوین شده بود، قرائت شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه