English

رئیس دامپزشکی کشور مطرح کرد:

تولید واکسن ORT بستر ساز تولید سایر واکسن های طیور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دستیابی به دانش فنی تولید واکسن ORT بسیار ارزشمند است زیرا که می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای تولید سایر واکسن‌هایی که ما در حوزه‌ی طیور نیاز داریم چون که حدود ۷۵ درصد از واکسن‌های مورد نیاز این بخش را از خارج وارد می‌کنیم.

تولید واکسن ORT  بستر ساز تولید سایر واکسن های طیور

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در همایش رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز تصریح کرد: حدود ۷ میلیارد دوز واکسن طیور از خارج از کشور وارد می‌کنیم که دستیابی به دانش تولید واکسن ORT می تواند ما را از واردات سایر واکسن ها بی‌نیاز کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیماری های تنفسی در طیور یکی از بیماری‌هایی است که تلفات قابل توجهی در گله‌های طیور بر جای می گذارد، اظهار کرد: بیماری های تنفسی بین ۱۵ تا ۳۵ درصد تلفات در هر گله می‌تواند ایجاد کند، گاهی اوقات بسته به نوع بیماری تنفسی احتمال دارد که بیش از ۵۰ درصد گله درگیر بیماری شود و باعث تلفات سنگین می شود.

آقامیری با اشاره به اینکه بیماری های تنفسی می توانند از لحاظ اقتصادی تولید کننده را دچار مشکلاتی کنند، ابراز کرد: با تولید واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال یک حاشیه‌ امن ایجاد شده و خطرات کاهش می یابد و اشتیاق بیشتر برای تولیدکننده ایجاد می شود که بتواند از این واکسن استفاده کند.

به گفته وی؛ با استفاده از واکسن از شیوع بیماری پیشگیری می کنیم زیرا شیوع بیماری می تواند گرفتاری‌هایی برای تولیدکننده‌ها ایجاد کند و سرمایه‌های تولیدکننده‌ها را به مخاطره بیندازد و انگیزه‌ی سرمایه‌گذاری در این بخش را برای تولید کنندگان از بین ببرد. 

او به ایجاد شورای عالی تحقیقات دامپزشکی کشور با حمایت سازمان تات و موسسات تحقیقاتی زیر مجموعه نیز اشاره کرد و افزود: به طور کامل از اجرای طرح های تحقیقانی و علمی و پژوهشی اولویت دار حمایت می کنیم تا در سریع ترین زمان به نتایج مد نظر دست یابند. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ضمن تبریک به تمامی دست اندر کاران تولید واکسن ORT در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شعبه جنوب کشور در شیراز اضافه کرد: تولید این واکسن دستاورد ارزشمندی است.

همایش رونمایی از واکسن اورنیتوباکتریوم رینوتراکیال موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی شیراز در هشتمین روز از دهه مبارک فجر علاوه بر معاون وزیر جهاد کشاورزی میزبان محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، علی اسحاقی رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، عبدالعلی کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمع کثیری از مسئولین ارشد استانی، محققان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و دانشجویان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه