English

نخستین قطار باری ترکیه از مسیر ریلی ایران به افغانستان حرکت کرد

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی ابراز داشت: اولین قطار باری از طریق راه‌آهن خواف - هرات به مقصد افغانستان حرکت کرد.

نخستین قطار باری ترکیه از مسیر ریلی ایران به افغانستان حرکت کرد

به گزارش خبرگزاری موج، سیدحسین میرشفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی با اعلام حرکت اولین قطار باری در مسیر ریلی خواف - هرات اظهار کرد: نخستین محموله از طریق راه آهن کشور ایران به مقصد ایستگاه روزنک ولایت هرات انتقال یافت.

وی با اشاره به قرارداد همکاری میان ایران و افغانستان گفت: مقرر شده است کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان نواقص قطعه سوم خواف - هرات را طی ۶ ماه برطرف و ظرفیت خط را به حداکثر برساند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی بیان کرد: قطعه ۴ به این راه آهن نیز توسط کنسرسیوم ریلی احداث خواهد شد و در مورد نحوه تامین هزینه توافق شد.

وی افزود: همچنین بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط آهن افغانستان و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین - افغانستان - ایران توافق دارند و پیگیری‌های لازم از سوی دو کشور برای جلب سرمایه‌گذاری و مشارکت کشور چین انجام می شود.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی، طرح راه آهن خواف - هرات را موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان دانست و گفت: این خط ریلی تکمیل کننده مسیری ۲۰۰۰  کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، افغانستان و ایران به اروپا است و افغانستان را که کشوری محصور در خشکی و بدون دسترسی به آب‌های آزاد جهان است، به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی کشورمان متصل کرده و از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار می‌کند.

به گفته میرشفیع این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابه‌جایی ۵ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر را میان دو کشور ایجاد می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه