English

مرور مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه ۲۱ اسفندماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل سه شنبه 21 اسفندماه را گزارش می دهد.

مرور مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 21 اسفندماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل سه شنبه 21 اسفندماه 1397 را می توانید در ادامه بخوانید:

13 نظامی افغان در اثر حملات طالبان به غرب افغانستان کشته شدند     

مقام های افغان می گویند طالبان حداقل 13 سرباز افغان را در جریان حملات خود به استان بادغیس در غرب افغانستان به قتل رسانده است. شبه نظامیان طالبان به چندین پست نظامی ارتش افغانستان حمله کرده اند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است تمامی دیپلمات های خود که در سفارت این کشور در ونزوئلا مشغول به کار هستند را در هفته جاری از این کشور خارج خواهد کرد.

امیدواریم هند خرید نفت از ونزوئلا را متوقف کند          

ایالات متحده آمریکا از هند درخواست کرده تا خرید نفت از ونزوئلا را هر چه سریع تر متوقف کند. این اقدام در بحبوحه افزایش فشارهای اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا انجام می شود.

"تسای اینگ ون" رئیس جمهور تایوان از 3 کشور منطقه پاسیفیک در این ماه بازدید خواهد کرد. این سفر در راستای تحکیم مناسبات تایوان با این کشورها صورت می گیرد. این اقدام همزمان با تشدید فشارها به دولت تایوان از سوی دولت چین صورت می گیرد.

قطر 100 تانک "آلتای" از ترکیه می خرد          

معاون رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد: ترکیه و قطر قراردادی تاریخی را به امضا رساندند که بر اساس آن، قطر 100 تانک "آلتای" را از ترکیه خریداری می کند.

وزیر خارجه پاکستان از پیشرفت در جریان مذاکرات صلح افغانستان میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر خبر داده است.

نشست مخالفان عمرالبشیر در پاریس برگزار می شود          

احزاب مخالف دولت سودان پذیرفتند در نشست ۲۰ مارس در پاریس که تحت نظارت هیئت غیردولتی آمریکایی با هدف بررسی بحران سودان است ، مشارکت کنند.

ماکرون با بیان اینکه تصمیم عبدالعزیز بوتفلیقه برای کناره‌گیری از پنجمین دور حضور در قدرت فصل جدیدی را در تاریخ این کشور رقم می‌زند، خواستار مدت زمان منطقی دوره انتقال قدرت در این کشور شد.

روحانی فردا به دیدار آیت الله سیستانی می رود          

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی