English

مقام های افغان:

۱۳ نظامی افغان در اثر حملات طالبان به غرب افغانستان کشته شدند

مقام های افغان می گویند طالبان حداقل 13 سرباز افغان را در جریان حملات خود به استان بادغیس در غرب افغانستان به قتل رسانده است. شبه نظامیان طالبان به چندین پست نظامی ارتش افغانستان حمله کرده اند.

13 نظامی افغان در اثر حملات طالبان به غرب افغانستان کشته شدند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آسوشیتدپرس، مقام های افغان می گویند طالبان حداقل 13 سرباز افغان را در جریان حملات خود به استان بادغیس در غرب افغانستان به قتل رسانده است. شبه نظامیان طالبان به چندین پست نظامی ارتش افغانستان حمله کرده اند. 

سخنگوی والی بادغیس اعلام کرده از سرنوشت حداقل 12 سرباز دیگر هنوز اطلاعی در دست نیست. "جمشید شهابی" گفته است درگیری ها از روز شنبه آغاز شد. ارتش افغانستان چندین حمله هوایی علیه طالبان انجام داد و نیروی پشتیبانی را نیز به محل درگیری ها اعزام کرده است. شهابی می گوید: 42 شورشی کشته شده و 15 نظامی افغان نیز مجروح شدند. 

با این حال، محمد ناصر نظری یک عضوشورای ولایتی آمار بیشتری از تلفات نیروهای افغان داده و گفته است 20 نظامی افغان کشته شده و از سرنوشت حدو 20 نفر دیگر نیز اطلاعی در دست نیست. به باور ناظران، حملات طالبان در غرب افغانستان نمودی از فشار این گروه به دولت مرکزی و طرف های منطقه ای است تا شرایط این گروه در جریان گفتگوهای صلح افغانستان را بپذیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه