English

حمایت قطر و روسیه از گفتگوهای صلح افغانستان

روز دوشنبه(13 اسفندماه)، وزرای خارجه قطر و روسیه حمایت خود از گفتگوهای صلح افغانستان میان ایالات متحده آمریکا و طالبان در دوحه قطر را اعلام کردند. گفتگوها میان طالبان و آمریکا، معطوف به حل بحران 17 ساله سیاسی و امنیتی در افغانستان است.

حمایت قطر و روسیه از گفتگوهای صلح افغانستان

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، روز دوشنبه(13 اسفندماه)، وزرای خارجه قطر و روسیه حمایت خود از گفتگوهای صلح افغانستان میان ایالات متحده آمریکا و طالبان در دوحه قطر را اعلام کردند. گفتگوها میان طالبان و آمریکا، معطوف به حل بحران 17 ساله سیاسی و امنیتی در افغانستان است.

سرگی لاوروف و محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی در جریان کنفرانس خبری مشترک در دوحه اعلام کردند: دستیابی به توافق صلح افغانستان صرفا از طریق گفتگو حاصل می شود. لاوروف گفته است:" ما به دقت گفتگوهای طالبان با آمریکا را دنبال می کنیم. به عقیده من، این بسیار خوب است که به جای رقابت، تلاش ها را با هم بکار گیریم زیرا روسیه، ایالات متحده آمریکا و کشورهای منطقه می توانند به افغان ها کمک کنند تا گفتگو را آغاز کنند و فقط از طریق گفتگو می توان به پایان منازعات در افغانستان امیدوار بود". 

وزیر خارجه روسیه در سفر به کشورهای حاشیه خلیج فارس به سر می برد. وی در جریان سفر خود از قطر، عربستان سعودی، کویت و امارات دیدن خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه