English

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۷

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل چهارشنبه 17 بهمن ماه را گزارش می دهد.

مروری بر مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 17 بهمن ماه 1397

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 17 بهمن ماه را می توانید در ادامه بخوانید:

نشست ترامپ-کیم جونگ اون در ویتنام برگزار می شود          

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده روزهای 27 و 28 فوریه با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ویتنام دیدار خواهد کرد. ترامپ در این دیدار تلاش خواهد کرد تا رهبر کره شمالی را نسبت به پیشبرد طرح خلع سلاح هسته ای قانع کند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در اظهار نظری گفته است: دولت افغانستان باید یکی از طرف های اصلی هر معاهده صلح در این کشور باشد و هیچ قدرتی نمی تواند جایگاه دولت افغانستان را نادیده بگیرد.

با کوچک‌تر شدن دایره حلقه محاصره داعشی‌ها در منطقه شرق فرات، بر تعداد غیرنظامیانی که از این منطقه به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای کرد فرار می‌کنند افزوده شده است.

صدها آرژانتینی در بوینئس آیرس پایتخت آرژانتین، بر علیه مداخله آمریکا در ونزوئلا دست به اعتراض زدند.

سازمان اطلاعات نظامی عراق از انهدام یک گروه تروریستی در استان الانبار خبر داد.

گروه طالبان اعلام کرده در جریان مذاکرات اخیرش با آمریکا، این کشور قول داده تا نیمی از نیروهایش را از افغانستان تا ماه آپریل سال جاری خارج کند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان سفرش به امارات را موجب گشوده شدن فصلی جدید در گفتگو میان اسلام و مسیحیت و ترویج صلح جهانی بر پایه برادری توصیف کرده است.

دولت ترکیه اقدام رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون مبنی بر اعلام بزرگداشت روز 24 آپریل به عنوان یادبود نسل کشی ارامنه را قویا محکوم کرد.

سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، خروج 6 ماهه کشورش از معاهده منع موشک های میانبرد هسته ای را اعلام کرد. این اقدام در پاسخ به خروج یکجانبه آمریکا از این معاهده انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه