English

گزارش جدید بازرسان سازمان ملل در مورد کره شمالی

گزارش محرمانه بازرسان تحریم های سازمان ملل متحد بیان می دارد که کره شمالی توانایی های موشکی و هسته ای خود را حفظ کرده و در حال بررسی تمامی راه های ممکن برای در امان ماندن تاسیسات موشکی و اتمی خود در برابر هرگونه حمله نظامی احتمالی است.

گزارش جدید بازرسان سازمان ملل در مورد کره شمالی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، بر اساس محتوای یک گزارش محرمانه از بازرسان تحریم های سازمان ملل متحد، توانایی های هسته ای و موشکی کره شمالی دست نخورده باقی مانده اند و این کشور در حال بررسی تمامی راه های ممکن برای در امان ماندن تاسیسات هسته ای و موشکی خود در برابر هر گونه حمله نظامی احتمالی است. 

این گزارش که برای کمیته تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد تنظیم شده و روز دوشنبه(15 بهمن ماه) به رویت رویترز رسیده است، در آستانه نشست دوم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تنظیم شده است. قرار است این نشست در اواخر ماه فوریه(ماه جاری میلادی) برگزار شود. دو طرف اولین ملاقات خود را در ماه ژوئن 2018 انجام دادند که در جریان آن، کیم جونگ اون قول داد تا در راستای خلع سلاح هسته ای قدم بردارد.

اگرچه ترامپ از پیشرفت چشمگیر در مذاکرات با کره شمالی تمجید کرده با این حال، گزارش سازمان ملل متحد اعلام می کند: پیونگ یانگ از تاسیسات غیر نظامی از جمله فرودگاه ها، برای انبارسازی و آزمایش موشک های بالستیک استفاده می کند. گزارش بازرسان سازمان ملل متحد همچنین از یافتن شواهدی مبنی بر تلاش کره شمالی برای پراکنده کردن سیلوها و مکان های آزمایش موشک هایش خبر داده است.     

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه