English

وزیر راه و شهرسازی:

توافقات نهایی ایران و روسیه برای کریدورهای بین‌المللی پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در بدو ورود به فرودگاه سن پترزبورگ روسیه گفت: در حوزه کریدوری وکلیه بخش‌های حمل و نقلی با محوریت کریدور شمال به جنوب و مذاکره برای تحقق حمل و نقل در حال پیگیری و توافق هستیم.

توافقات نهایی ایران و روسیه برای کریدورهای بین‌المللی پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن پترزبورگ روسیه، به دعوت همتای روس وارد این کشور شده است، گفت: برنامه‌های بسیاری تدارک دیده شده است و در نشست‌ها و دیدارهای دوجانبه با مقامات اصلی روسیه، پیگیری توافقات اخیر در حوزه کریدوری، شبکه ترانزیتی، بندری، هوایی و کلیه بخش‌های حمل و نقلی، با طرف روسی اقدامات متعددی تعریف شده است که محور اصلی آن کریدور شمال به جنوب است.

بذرپاش ادامه داد: در این راستا با سایر کشورهایی که اعلام آمادگی کرده اند مذاکرات ادامه خواهد یافت و هر کشوری که متقاضی مشارکت در این خصوص باشد، توافقات لازم از سوی دولت ایران شکل می‌گیرد.

وی با بیان این‌که کشور روسیه در رأس این توافقات قرار دارد، اظهار کرد: نظر به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و اتصال به دریای خزر و آب‌های آزاد خلیج فارس و دریای عمان، بسیاری از کشورها تمایل دارند که در این بخش همراهی کنند که در زمینه حمل و نقل دریایی نیز به کشور روسیه و سایر کشورهای همسایه از جمله حوزه خلیج فارس پیشنهادات متعددی داده شده است و برای سرمایه گذاری در پروژه‌های بندری ما اعلام آمادگی کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: زنجیره کریدور شمال به جنوب تنها به بخش ریلی محدود نمی‌شود بلکه از دریا به دریاست یعنی این زنجیره اجزایی مختلف از جمله دریایی، ریلی، جاده‌ای و حتی هوایی دارد که زنجیره حمل و نقل ترکیبی به صورت موازی با سایر کشورها پیش می‌رود.

بذرپاش با اشاره به سفرهای متعدد برای پیگیری موارد یاد شده، در خاتمه ابراز امیدواری کرد: ان شاءالله بتوانیم توافقات خوب و سازنده و در راستای منافع مردم عزیز ایران داشته باشیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان بامداد امروز پنج شنبه وارد فرودگاه پولکوف سنت‌پترزبورگ شد.

علیرضا حقیقیان، دستیار وزیرامورخارجه و مدیرکل اورآسیای وزارت امور خارجه، علی اکبر صفایی، رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، و استاد حسین، رئیس مرکز امور بین‌الملل وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش را در این سفر همراهی می‌کنند.

بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، رؤسای جمهور کشورهای مشترک المنافع، نخست وزیران و وزرای اقتصادی بیش از یکصد و بیست کشور جهان برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار می‌شود.

برگزاری ۲۰۰ نشست تخصصی با موضوع راههای تقویت همگرایی اقتصادی بین کشورهای مستقل، بررسی راه‌های خنثی کردن تحریم‌ها علیه کشورهای مستقل، همکاری‌های بانکی و مذاکرات چندجانبه به منظور استفاده از ارزهای ملی به جای دلار در مبادلات اقتصادی، از محورهای مهم بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبوزگ خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه