English

رییس کمیسیون عمران مجلس در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل

کریدورهای حمل و نقل دریایی را برای تقویت امنیت توسعه دهیم/برخی ایرلاین ها بلیت های چارتری را دوبرابر گران می فروشند

رضایی کوچی گفت:توسعه کریدورهای بین المللی بین کشور از نظر اقتصادی، تامین امنیت و حتی قدرت چانه زنی در مذاکرات بین المللی اهمیت ویژه ای دارند

کریدورهای حمل و نقل دریایی را برای تقویت امنیت توسعه دهیم/برخی ایرلاین ها بلیت های چارتری را دوبرابر گران می فروشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، نماینده مجلس در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با اشاره به اینکه توسعه کریدورهای بین المللی بین کشور از نظر اقتصادی، تامین امنیت و حتی قدرت چانه زنی در مذاکرات بین المللی اهمیت ویژه ای دارند، گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای تاثیر گذار است، زیرا انواع شکل های حمل و نقل از جمله هوایی، دریایی، جاده ای و ریلی دارد. از طرف دیگر به بازاری 400 میلیون نفری دسترسی دارد و با کشورهای بزرگی همچون هند، چین و ...ارتباط دارد.

رضایی کوچی با بیان اینکه در چند سال گذشته با وجود تاکیدات برای توسعه ای این بخش هنوز نقدهای بر حمل و نقل وارد است، تصریح کرد: از آنجایی که توجه ویژه ای به کریدورها نداشته ایم کشورهای همسایه در حال جایگزین شدن با ایران از نظر فرصت های  حمل و نقل کریدوری هستند.

او با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی ترکیه 18 برابر ایران توسعه یافته است، گفت: با وجود تاکیدات فراوان بر توسعه حمل و نقل ریلی در برنامه های توسعه ای و بالادستی متاسفانه نتوانسته ایم به اهداف دست پیدا کنیم.

رضایی کوچی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به همکاری با بخش خصوصی تاکید شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سنگینی بار پروژه ها بر دوش دولت است، این در حالی است که در برنامه ها به حضور بخش خصوصی در پروژه ها تاکید شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی مورد تحریم قرار گرفته است، گفت: در چند وقته گذشته با برگزاری جلسات با مسئولان بسیاری از مشکلات را حل کرد که نشان داد می توانیم با برگزاری جلسات مشکلات داخلی را حل کنیم.

او با اشاره به اینکه برخی ایرلاین ها بلیت چارتری را با هر قیمتی که دوست دارند می فروشند، گفت: امیدواریم وزیر راه و شهرسازی به این مقوله ورود کند و مانع از این شود که برخی یک بلیت را تا دو برابر گران بفروشند و حتی فرودگاه هایی که غیراقتصادی هستند را به استانداری ها واگذار کنند.

رضا کوچی با تاکید بر اینکه بیشترین حضور بخش خصوصی در حمل و نقل مربوط به ترانزیت دریایی است، تصریح کرد: سازمان بنادر دارای رفتاری بین المللی است و امروز به دنبال این هستیم که در مجلس مشکلات و موانع این بخش را برطرف کنیم.

او با اشاره به اینکه 214 هزار کیلومتر جاده ای که در کشور داریم، گفت: بخش عمده ای از این جاده ها در مناطق روستایی هستند و تردد بار تنها در 20 درصد آنها انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی