English

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

تنها ۸ درصد از پروژه های عمرانی ۱۴۰۱ محقق شده است

محمدحسن آصفری گفت: در سال جاری 8 درصد از پروژه های عمرانی محقق شده که در نتیجه کسری بودجه و نبود اعتبارات کافی است.

تنها 8 درصد از پروژه های عمرانی 1401 محقق شده است

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه بودجه 1402 نزدیک به 470 هزار میلیارد کسری دارد، تصریح کرد: این پیش بینی درآمدها در بودجه خوش بینانه است به همین دلیل قطعا بخشی از آن محقق نمی شود و به صورت کسری در اقتصاد سال آینده نمایان می شود، از این رو باید اصلاحاتی در بودجه پیش بینی شود.

محمدحسن آصفری با بیان اینکه در بخش درآمدی بیشتری مالیاتی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: 20 هزار میلیارد تومان دولت باید ماهانه اوراق سررسید شده قبلی را پرداخت کند و از آنجایی که در سال جاری 8 درصد از پروژه های عمرانی محقق شده که در نتیجه کسری بودجه و نبود اعتبارات کافی است.

او با تاکید بر اینکه اعتبارات تبصره 16 و 18 محقق نشده که بتواند منابع آن برای اشتغال‌زایی بکار گرفته شود، تصریح کرد: دولت باید در بودجه 1402 منابع کافی برای اشتغالزایی پیش بینی کند تا در اختیار بانک ها قرار بگیرد و در قالب تسهیلات به جونان بیکار و ... اعطا شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مجلس دنبال این است که هزینه های جدیدی به بودجه 1402 افزایش نیابد، اظهار کرد: از طرف دیگر افزایش درآمد دولت نباید از طریق روش های تورم زا باشد که هزینه های مردم را بالا ببرد، چراکه هم اکنون هزینه های معیشت بسیار زیاد شده و متناسب با آن حقوق و دستمزد هم بالا نرفته است، از این رو دولت باید هزینه ها را به شدت کنترل کند.

به گزارش خبرگزاری موج، دولت در لایحه بودجه 1402 پیش بینی کرده 500 هزار میلیارد تومان از طریق فروش دارایی ها و تهاتر نفت با دستگاه های دولتی کسب کند که با توجه به اینکه سال گذشته هم در لایحه بودجه پیش بینی شده بود و محقق نشده، احتمالا سال آینده هم محقق نمی شود.

 

بیشتر بخوانید:

متن کامل لایحه بودجه 1402 +جزئیات

چرا ارائه بودجه 1402 طولانی شد؟ / ویژگی‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

بودجه 1402 دارای تراز منفی 470 هزار میلیارد تومانی است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه