English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

اولویت مجلس مهار کسری بودجه در سال آینده / دولت های قبل مولدسازی دارایی ها را نادیده گرفتند

بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به اینکه مشکل کسری بودجه در سال های پیش هم وجود داشته است، گفت: تا زمانی که منابع تامین بودجه پایدار نباشد نمی توانیم بر مبنای آن اعتبارات هزینه ای تخصیص پیدا کند و این مساله از طریق ثبات اقتصادی، افزایش صادرات و ... محقق می شود.

اولویت مجلس مهار کسری بودجه در سال آینده / دولت های قبل مولدسازی دارایی ها را نادیده گرفتند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه مشکل کسری بودجه در دوره های مختلف وجود داشته است، گفت: بسیاری از کارشناسان مساله کسری بودجه را ام‌المصائب می دانند و تا زمانی که منابع درآمدی پایدار نباشد کسری بودجه هم وجود خواهد داشت، هرچند در دولت سیزدهم خوشبختانه در حال حاضر بیش از یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت فروخته می شود، اما هنوز باید سیاست های تطابق درامدها و هزینه ها اجرایی شود.

بهروز محبی نجم آبادی با بیان اینکه پایه های مالیاتی وضع شده به درستی اجرا نشده اند، افزود: با این حال درآمد پیش بینی شده در بخش مالیات 100 درصد محقق شده است و این مساله هم کمک می کند تا کسری بودجه 1402 کمتر شود، زیرا هرچقدر درآمدها پایدار شوند تخصیص ها هم دقیق تر خواهد بود.

او با انتقاد به عملکرد دولت های قبل در بی توجهی به مولدسازی دارایی های دولتی تصریح کرد: یکی از مباحث در جبران کسری بودجه مولدسازی اموال دولتی است که باید در لایحه بودجه سال آینده به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد و باید در وزارتخانه‌ها و ... برنامه ریزی دقیقی برای این بخش داشته باشند تا شرکت های دولتی و زیان ده تعیین تکلیف شوند و کمک می کند تا منابع بودجه هم پایدار شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های که می تواند به پایداری درآمدها کمک کند توسعه تجارت با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: در دولت سیزدهم بحث تجارت با کشورهای همسایه به صورت جدی دنبال شده، به طوری که تراز تجارت با ارمنستان به مرز 700 میلیون دلار رسیده در حالی که قبلا 270 میلیون دلار بوده و این مساله می تواند برای همکاری با سایر کشورهای همسایه هم در نظر گرفته شود و در نهایت به رونق اقتصادی و اشتغال کشور کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه