English

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

تصویب اعتبار ۱۴ هزار میلیاردی برای بیمه کارگران ساختمان

حسین گودرزی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 30 درصد از کارگران بخش ساختمان مشمول هیچ بیمه ای نیستند گفت: مصوبه ای مجلس برای بیمه کردن همه گارگران بخش ساختمان در حال حاضر به تایید شورای نگهبان دارد.

تصویب اعتبار 14 هزار میلیاردی برای بیمه کارگران ساختمان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، یکی از مشکلات بخش کارگری به ویژه کارگران فصلی نداشتن بیمه است که در سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبارات باید در نوبت منتظر می شدند و حالا مجلس در طرحی درصدد رفع این مشکل برآمده و مصوبه ای را به شورای نگهبان داده که در صورت تایید همه کارگران مشمول بیمه خواهند شد و دیگر نیز نیست کارگران در صف نوبت منتظر بمانند.

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و 200 هزار کارگر در بخش ساخت و ساز مشغول هستند، گفت: در شرایط کنونی بیش از 400 هزار نفر از کارگران این بخش در نوبت بیمه هستند که به دلیل کمبود اعتبارات تامین اجتماعی امکان بیمه تمام این افراد وجود نداشته است و مجلس برای رفع این مشکل طرحی مصوب کرده که بر مبنای آن14 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی داده خواهد شد.

حسین گودرزی با بیان اینکه هم اکنون حدود 800 هزار کارگر ساختمان مشمول بیمه تامین اجتماعی شده اند، تصریح کرد: در صورتی مصوبه به طور کامل اجرایی شود و اعتبارات تخصیص یابد این سهمیه بندی کارگران برای دریافت حق بیمه به طور کامل حذف می شود.

او با تاکید بر اینکه اعتبارات مورد نیاز برای بیمه کردن کارگران تامین خواهد شد، اظهار کرد: به طور قطع منابع این اعتبارات پیش بینی شده و دیگر تبدیل به مطالبه برای تامین اجتماعی نخواهد شد به همین دلیل مشکلی در اجرا نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، یکی از سیاست های دولت در سال جاری واگذاری بخشی از دارایی های خود در شرکت های دولتی به تامین اجتماعی است تا از این طریق بتواند بخشی از هزینه های که در بودجه سال 1402 پیش بینی شده است را تامین کند، اما تاکنون جزئیات اینکه چه دارایی های را با چه قیمتی واگذار کند را اعلام نکرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه