English

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس خبر داد؛

حمایت بیمه سلامت ایران و سازمان تأمین اجتماعی از درمان ناباروری

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس گفت: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان متولی بیمه درمان ناباروری و نازائی در کشور، همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه را تا پایان دوسال دوران شیردهی و کودکان آنان را تا پنج سالگی، بر اساس فرآیند ارزیابی وسع تحت پوشش قرار می‌دهد.

حمایت بیمه سلامت ایران و سازمان تأمین اجتماعی از درمان ناباروری

به گزارش خبرگزاری موج فارس، زهرا یقطین مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری فارس با اشاره به این که علاوه بر مادران باردار فاقد پوشش، همه زوجین نابارور و زنان مبتلا به سقط مکرر فاقد بیمه نیز تحت پوشش قرار میگیرند، اظهار داشت: فرآیند تحت حمایت قرار دادن زوجهای نابارور بر اساس شناسایی و تشخیص زوجین نابارور در مراکز سرپایی توسط پزشکان صاحب صلاحیت و ارجاع بیمار به مراکز مجاز درمان ناباروری جهت تشکیل پرونده و نشاندار شدن زوجین نابارور توسط پزشکان متخصص جراح زنان و زایمان و نازایی دوره دیده و نیز پزشکان متخصص اورولوژی اعم از پزشکان شاغل در مطب، درمانگاه و بیمارستان و یا کارشناسان بیمه می باشد. 

وی افزود: ثبت نشان خدمات باروری برای پزشکان رشته‌های تخصصی فوق الذکر، به صورت تأیید خودکار می‌باشد. بدین معنی که پس از ثبت نشان توسط پزشک، نشان در وضعیت " تایید شد" ثبت میشود و بیمه شده میتواند داروها و خدمات مربوط به درمان ناباروری را تا سقف تعیین شده دریافت کند. 


وی در ادامه بیان داشت: چنانچه نیاز بیمه شده به داروهای ناباروری، بیش از سقف تعیین شده باشد؛ بایستی ثبت نشان خدمات باروری برابر ضوابط، توسط کارشناسان تأیید دارو در استان انجام پذیرد. در صورت نیاز بیمه شده به دریافت درمان‌های IVF  و IUI و FET و ICSI  پس از نشاندار شدن توسط پزشکان یادشده، بیمار مجاز به دریافت خدمت میگردد.


مدیر کل امور زنان و خانواده با اشاره به این مطلب که سازمان تامین اجتماعی نیز زوج های نابارور بیمه شده این سازمان را تحت پوشش تعهدات ناباروری قرار می دهد، بیان داشت: مراحل استفاده از خدمات درمان ناباروری بیمه تأمین اجتماعی نیز شامل ابتدا مراجعه بیمه شده به مراکز درمان ناباروری و اخذ گواهی ناباروری از پزشک معالج و مراجعه به دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی به همراه شناسنامه زوجین و گواهی ناباروری از پزشک معالج جهت نشان دار شدن در پرتال سازمان  به عنوان زوج نابارور است.


وی ادامه داد: در صورت مراجعه بیمه شده نابارور به مراکز غیر طرف قرارداد بیمه، نامبرده پس از دریافت خدمت وصدور معرفی نامه از سوی پزشک معالج و ارائه آن به انضمام مدارک مرتبط با دریافت خدمت و اصل صورتحساب پرداخت هزینه، به واحد خسارت متفرقه بیمه مراجعه نموده و پس از نشاندار شدن در سامانه، مبلغ هزینه صورتحساب بر اساس تعرفه های مصوب به حساب بیمه شده اصلی واریز میگردد. 


شایان ذکر است، مراکز درمان ناباروری دکتر رستمی و ثمر از ابتدای شهریورماه 1401 با بیمه سلامت ایران در شیراز عقد قرارداد نموده اند و همچنین در مرحله اخذ مدارک جهت عقد قرارداد با بیمه تامین اجتماعی برای ارائه خدمات می باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه