English

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان:

اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی با کسری بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی مواجه است

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: محدودیت منابع مانع اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی، با کسری بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی مواجه هستیم.

اجرای طرح بیمه کارگران ساختمانی با کسری بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی مواجه است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مرتضی حاجی کاظمی پیرامون بیمه کارگران ساختمانی، اظهار داشت: بیمه کارگران ساختمانی برای افرادی است که در صنعت ساختمان‌سازی فعال هستند و همه فعالان این صنعت از کارگران ساده گرفته تا جوشکار و گچ‌کار طبق قانون می‌توانند بیمه شوند و برای بیمه نیازی به کارفرما ندارند.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای استفاده از این طرح، تصریح کرد: متقاضیان این طرح باید از فنی و حرفه‌ای پروانه مهارت دریافت کنند و پس از دریافت اتحادیه صنفی، با مراجعه به سامانه ثبت‌نام کنند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه داشتن پروانه مهارت از فنی و حرفه‌ای برای طرح بیمه کارگران ساختمانی الزامی است، افزود: متقاضیان این طرح اگر در شرکت و دفتر متناسب با حوزه کاری فعال باشند، نیازی به پروانه مهارت ندارند، اما افرادی که کارفرما ندارند، باید پروانه مهارت را کسب کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان این طرح 7 درصد از حق بیمه را پرداخت خواهند کرد، گفت: نرخ حق بیمه در این طرح 27 درصد است که 20 درصد آن از محل صدور پروانه‌های ساختمانی پرداخت می‌شود. متاسفانه این مبلغ برای بیمه همه متقاضیان کافی نیست و به همین دلیل طرح فعلاً متوقف شده است، البته تا پایان شهریور ماه 97 هیچ محدودیتی وجود نداشت و همه متقاضیان بیمه شدند، اما از آن تاریخ به بعد با توجه به محدودیت منابع متقاضیان بیمه نشده‌اند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: طبق برآوردها برای اجرای قانون بیمه کارگران ساختمانی با حدود 17 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه هستیم، با این حال مصوبه اصلاح قانون و تامین منابع به مجلس ارائه شده و درصورت تصویب هیچ محدودیتی برای بیمه متقاضیان وجود نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه