English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وضعیت رشد تولیدات صنعتی در ابتدای سال ۱۴۰۰ /رشد محسوس تولید ماشین آلات داخلی

آخرین آمارهای منتشر شده از بخش های تولیدی حکایت از این دارد که تولید ماشین آلات صنعتی و محصولات فلزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است و این روند در ماه های آتی هم احتمالا ادامه خواهد داشت.

وضعیت رشد تولیدات صنعتی در ابتدای سال 1400 /رشد محسوس تولید ماشین آلات داخلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،آخرین آمارهای منتشر شده از بخش های تولیدی حکایت از آن دارد که تولید ماشین آلات صنعتی و محصولات فلزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد خوبی داشته است و این روند در ماه های آتی هم احتمالا ادامه خواهد داشت. براساس آمارها در مدت چند ماهه نخست امسال بیش از ۲۹۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع خودروی سواری ، ۲۲ هزار و ۴۱۵ دستگاه وانت، ۵۳۸ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و ون، ۲۱۶ دستگاه کمباین و پنج هزار و ۹۳۷ دستگاه تراکتور در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید کمباین رشدی ۳۰ درصدی داشته است

شرکت ایران خودرو از ابتدای سال 1400 تا 10 مرداد 144 هزار خودرو عرضه کرده که در مقایسه با آمار تولید در مدت مشابه سال گذشته رشدی 30 درصدی داشته است. همچنین در چهار ماهه امسال1851 دستگاه انواع خودرو تجاری تولید شده که 95 درصد  از این محصولات تولید داخلی هستند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 44 درصدی داشته است.

در بخش لوازم‌خانگی هم در چهار ماهه امسال بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار دستگاه تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی 17 درصدی داشته است هرچند تولید برخی محصولات لوازم خانگی مانند یخچال و فریزر ماشین لباس‌شویی بیش از این رشد داشته اند.

محصولات پتروشیمی در 5 ماهه امسال با ۲۱ میلیون تن تولید رشدی ۳.۸ درصدی  داشته هرچند تولید پودر شوینده امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته می تواند تحت تاثیر افت تقاضا باشد، چراکه در ابتدای سال گذشته تازه ویروس کرونا شیوع پیدا کرده بود و بسیاری معتقد بدند که مهمترین عامل برای مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن ستوح و ... است.

در ابتدای امسال فولاد خام با ۹.۶ میلیون تن تولید به رشدی ۱.۵ درصدی رسیده و شمش آلومینیوم رشدی نزدیک به ۳۱ درصدی به سطح ۱۷۵ هزار و ۶۰۰ تنی، رسیده است.همچنین در این گزارش به افزایش ۳۱ درصدی ظروف چینی و رشد ۳۰ درصدی شیشه جام در چند ماهه نخست امسال اشاره شده که نشان دهند روند صعودی تولید این محصولات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه