English

«زنگنه» برنامه ایمنی و سلامت و مدیریت بحران در پارس جنوبی را ابلاغ کرد

وزیر نفت برنامه های HSE سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را برای اجرا به مدیران عامل شرکت‌های اصلی و تابعه وزارت نفت ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، بیژن زنگنه در این ابلاغیه برای ضرورت توجه به مسائل محیط زیست درکنار صیانت از منابع نفتی این منطقه تاکید کرد.

در متن کامل این ابلاغیه آمده است: با عنایت به استقرار طیف وسیعی از صنایع کلیدی نفت، گاز و پتروشیمی ایران در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و اهمیت ضرورت صیانت از این منابع در کنار حفاظت از زیست بوم منطقه و حفظ سلامت شهروندان و کارکنان صنعت نفت، بدینوسیله اهداف و برنامه های کوتاه مدت بهداشت، ایمنی محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه(مشتمل بر ١٠ هدف کلان، ٣٢ هدف خرد و ١١۴ برنامه) ابلاغ می شود.

با توجه به ضرورت اجرایی شدن برنامه های عملیاتی مذکور لازم است موارد زیر بطور دقیق اجرا شود:

١ - سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تحت نظر مدیریت HSE شرکت ملی نفت ایران، مسئولیت مستقیم اجرای برنامه های مصوب را به عهده داشته و شرکتهای اصلی و فرعی و سایر شرکتهای مستقر در منطقه(اعم از دولتی و خصوصی) موظف به همکاری کامل به آن سازمان هستند.

٢ - با عنایت به این که، دامنه شمول برخی از برنامه های ابلاغی فراتر از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوده و تحقق اهداف مورد انتظار مستلزم هماهنگی و همکاری کلیه شرکتهای مستقر در منطقه و شرکتهای اصلی مربوطه است، مقتضی است شرکتهای اصلی و تابعه نفت، گاز و پتروشیمی و سایر شرکتهای مستقر در منطقه ضمن هماهنگی با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همکاری‌های لازم برای اجرای برنامه‌ها را به عمل آورده و برنامه‌های خود را برای تحقق اهداف HSE منطقه، تنظیم و ضمن تامین منابع لازم، برنامه های مربوطه را عملیاتی کنند.

٣ - شرکت‌های اصلی و فرعی موظفند اعتبارات مورد نیاز برای اجرای برنامه های عملیاتی را در قالب بودجه بندی سنواتی پیش بینی کرده یا عنداللزوم به‌صورت بودجه خاص تامین کنند.

۴ - نظارت بر حسن اجرای برنامه های ابلاغی و ارایه گزارشهای دوره ای، به عهده اداره کل HSE است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه