English

ورود سرمایه گذاران به منطقه پارس لزوم توجه به محیط زیست و ایمنی این منطقه را دوچندان می کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با توجه به برداشته شدن تحریم ها و ورود سرمایه گذاران بزرگ به منطقه ویژه پارس لزوم توجه به بهداشت، محیط زیست و ایمنی این منطقه دوچندان شده است.

ورود سرمایه گذاران به منطقه پارس لزوم توجه به محیط زیست و ایمنی این منطقه را دوچندان می کند

به گزارش خبرگزاری موج، روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز سه شنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود: دراین ارتباط الزامات قانونی مختص پارس جنوبی تدوین و به تصویب وزارت نفت و سازمان حفاظت از محیط زیست رسیده و به همه شرکت های مستقر در منطقه ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی بهداشت، ایمنی، محیط زیست، مدیریت بحران، آتش نشانی و مدیریت ارشد اچ اس ای در منطقه افزود: مشکلات و چالش های منطقه در هر حوزه‌ای در این کمیته‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. یوسفی با اشاره به فعالیت های واحد مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: پایش، تطابق، اجرای قوانین ومقررات و الزام های اچ اس ای با اسناد بالا دستی برعهده سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است. وی با بیان این که برنامه این واحد در سه حوزه محیط زیست، بهداشت و ایمنی تعریف می‌شود، بیان کرد: در حوزه ایمنی افزون بر ایستگاه های موجود، تا پایان سال آینده سه ایستگاه آتش نشانی در پارس ١(عسلویه) و دو ایستگاه در پارس٢(کنگان) و یک ایستگاه موقت نیز در پارس ٣(پارس شمالی) مستقر خواهد شد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که در حوزه ایمنی چالش ها بررسی و برای آن برنامه های لازم تدوین شده است، تاکید کرد: مناطق صنعتی در سراسر جهان مستعد بروز حوادثاست و دراین ارتباط لازم است همه اچ اس ای های منطقه در هر شرایطی آمادگی خود را برای مواجهه با حوادثغیر مترقبه حفظ کنند. یوسفی با اشاره به بررسی طرح جامع مدیریت بحران، بیان کرد: براین اساس در حوزه محیط زیست سرور مرکزی پایش آنلاین در منطقه نصب می شود تا برنامه‌های تجزیه و تحلیل و پایش برخط(آنلاین) همه شرکت ها را به مرکز پایش محیط زیست سازمان منطقه ویژه ارسال کند. وی هدف از انجام این کار را تطابق فعالیت های زیست محیطی و کنترل آلایندگی هوا در منطقه اعلام کرد و ادامه داد: دراین ارتباط با اجرای برنامه هایی به دنبال بهبود محیط زیست منطقه هستیم. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اقدام های انجام شده در حوزه بهداشت، یادآور شد: در این حوزه برای نخستین بار پروژه بررسی و منابع انتشار بنزن، کلوئن و زایلن(BTX) در منطقه را به صورت یکپارچه انجام می‌دهیم و در فاز دوم به سمت راهکارهای بهبود آن خواهیم رفت. وی با بیان این که ١١ پروژه پژوهشی در حوزه بهداشت تعریف شده که باید تا سال ٩٩ انجام شود، ادامه داد: تدوین طرح جامع بهداشت حرفه‌ای منطقه با همکاری مشترک کمیته ارشد برنامه دیگر در حوزه بهداشت است.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه