English

مرتضی بانک در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد

توسعه کمپ های گردشگری در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهوری گفت: در سال 97 نزدیک به 13 میلیون گردشگر داخلی و 70 هزار نفر گردشگر خارجی از نقاط مختلف دنیا به مناطق آزاد کشور سفر کرده‌اند.

توسعه کمپ های گردشگری در مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مشاور رییس جمهوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در مناطق آزادی که امکانات کمتری دارند توسعه کمپ های گردشگری مدنظر است، گفت: در سه سال گذشته نزدیک به 15 کمپ گردشگری در منطقه آزاد قشم ایجاد شده و در مناطق دیگر نیز فضای بوم گردی مدنظر است و برخی از آن‌ها با آژانس های اروپایی متصل هستند.

او با بیان اینکه در زمینه گردشگری اقدامات مناسبی در مناطق آزاد انجام شده است، گفت: برای نمونه در قشم سال 94 حدود 2500 تخت هتل وجود داشت و در حال حاضر به بیش از 8 هزار تخت رسیده، از این رو مهم‌ترین رویکرد ما در مناطق آزاد ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق توسعه صنعت هتلداری بوده و به در سال های آتی نیز با افتتاح پروژه های جدید در زمینه گردشگری زمینه روشن شدن افق اقتصادی مناطق آزاد فراهم می شود.

بانک با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند امکانات و زبان بین‌المللی است، اظهار کرد: باید فرهنگ گردشگری در مناطق آزاد ایجاد شود و این جزو برنامه های است که در دستور کار قرار دارد، البته در سال 97 نزدیک به 13 میلیون گردشگر داخلی و 70 هزار نفر گردشگر خارجی از نقاط مختلف دنیا به مناطق آزاد کشور وارد شده اند، البته گردشگران کشورهای عربی بیشتر به سفر به سرزمین اصلی علاقه‌مند هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، یکی از قابلیت های که در زمان تحریم ها می تواند از موانع تحریمی و مبادلات مالی عبور کند، توسعه صنعت گردشگری است که ورود ارز را به کشور تسهیل کرده و از طرف دیگر زمینه انتقال کالا به سایر کشورها را فراهم می کند که نوعی بازاریابی غیرمستقیم محسوب می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه