English

حسین هاشمی تختی:

مناطق آزاد از رسالت واقعی خود جا مانده اند/قشم مکانی برای عرضه اجناس خارجی نامرغوب مبدل شده است

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت گفت: قوانین تسهیل کننده خوبی در مناطق آزاد برای صادرات کالا وجود دارد اما بدلیل فقدان توجه به ظرفیت های تولیدی، عملا این مناطق از رسالت واقعی خود جا مانده اند و مناطق آزاد باید مکانی برای تولید و صادرات باشد نه محلی برای عرضه جنس های نامرغوب خارجی.

مناطق آزاد از رسالت واقعی خود جا مانده اند/قشم مکانی برای عرضه اجناس خارجی نامرغوب مبدل شده است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین هاشمی تختی در بازدید از مجتمع ذوب و احیای روی قشم به همراه تنی چند از کمیسیون عمران، صنایع، بودجه و جمعی از مدیران گفت: رویکرد ایجاد مناطق آزاد در کشور تقویت تولید و ارتقای ظرفیت های صادرات بوده است که بتواند به رشد و پیشرفت کشور کمک کند.

وی در ادامه عنوان کرد: هرمزگان جزایر گسترده و با ظرفیت های بین المللی و پتانسیل های بالا دارد که  می توان از این مکان ها به نحو مطلوب در زمینه صادرات استفاده کرد و با تولید و صادرات در بخش صنعت نیز با کشورهای حاشیه خلیج فارس رقابت کرد.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: قوانین تسهیل کننده خوبی در مناطق آزاد برای صادرات کالا وجود دارد اما بدلیل فقدان توجه به ظرفیت های تولیدی، عملا این مناطق از رسالت واقعی خود جا مانده اند.

عضو کمیسیون عمران در مجلس با تاکید بر اینکه باید نیازهای بازارهای پیرامونی و بازارهای هدف را در فرآیند تولید ملی شناسایی کرد، گفت: هر چقدر تولید و کیفیت محصول ما بهتر و بیشتر شود به نتیجه مطلوب که همانا رشد اقتصادی، اشتغال و صادرات بوده دست پیدا خواهیم کرد.

اجناس خارجی نامرغوب

اشتراک در شرح وظایف فرماندار و مدیرعامل منطقه آزاد

هاشمی تختی در بخش دیگری از اظهارات خود از دوگانگی مدیریت در منطقه آزاد انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در مناطق آزاد بدلیل اینکه شرح وظایف فرماندار و مدیرعامل منطقه آزاد در بعضی موارد مشابه اند، تعارضی پدیده آمده و باعث شده مردم گاهی در امورات خود سرگردان، و احساس نارضایتی داشته باشند که مشکل از قانون است و باید در بعضی موارد اصلاح شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس در ادامه به دغدغه های برخی از روستاییان در قشم اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی از روستاییان از آلودگی زیست محیطی که توسط تعدادی از کارخانه ها ی همجوار بروز کرده، گله مندند و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند که باید مدیران و مسوولان این صنایع بدنبال راه کار مناسب بوده تا این معضل نیز حل شود.

وی در پایان نیز از مسوولان برخی از کارخانه ها در خواست کرد تا حقوق پرسنل خود را به موقع پرداخت و اجازه ندهند مشکلات اقتصادی سبب افت توان اقتصادی و معیشتی این عزیزان شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس ،هدف قانون گذار در مناطق آزاد را توسعه صنعت، تولید و صادرات در این مناطق دانست و گفت: مناطق آزاد باید مکانی برای تولید و صادرات باشد نه محلی برای عرضه جنس های نامرغوب خارجی.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه