English

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

تصویب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی/ توجه به سهم و نقش بانک ها برای تامین مالی صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در بودجه سال ۹۷ کل کشور تصویب شده است.

تصویب هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق صادراتی/ توجه به سهم و نقش بانک ها برای تامین مالی صادرات

به‌ گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تامین مالی صادرات با بیان اینکه ۱۳۰۰ میلیارد تومان به عنوان مشوق صادراتی در بودجه سال ۹۷ کل کشور تصویب شده است عنوان کرد: اولین موضوع در تامین مالی صادرات، توجه به سهم و نقش بانک ها در این رابطه است و همه انتظار دارند سهم بانک ها در کمک رسانی به این بخش مشخص شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه آنچه که بانک ها برای روابط کارگزاری اعلام می‌کنند، در عمل، اتفاق نمی افتد پرداخت و گفت: آمریکایی ها تلاش دارند تا نگرانی ها برای کار با ایران در دنیا و به خصوص در بانک ها را بیشتر ایجاد کنند

تصویب مشوق صادراتی

از این رو بانک ها باید شفاف سازی کنند که با آدرس های دقیقی که می‌دهند صادرکنندگان را مطلع سازند که از کدام بانک می توانند گشایش اعتبارات اسنادی کنند.

وی یادآور شد: شرکت های بیمه صادراتی و صندوق ضمانت صادرات ایران باید ظرفیت ها را فراهم نمایند تا مشکلات صادرکنندگان تا حدی رفع شود.

واردات ۴۲ میلیارد دلاری به کشور

مجتبی خسرو تاج عنوان کرد: در دهه ماهه امسال بالای ۴۲ میلیارد دلار واردات صورت گرفته است که ۵۰ درصد این واردات، در قالب مراودات بانکی بوده است.

به کفته این مسوول اگر برای واردات می توان از ال سی و تسهیلات بانکی استفاده کرد باید برای صادرات نیز این شرایط را مشخص کرد.

خسرو تاج گفت: صادرکنندگان باید در مورد قدرت چانه زنی در فروش کالا با خریداران دقت لازم را انجام دهند، این در حالی است که بسیاری از صادرکنندگان بدون هزینه کرد، از هنر اعتبار خریدار استفاده می کنند و بنابراین می توانند بدون اینکه یک ریال پول بگذارند، صادرات را مورد نظر قرار می دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی