English

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

گشایش حساب ها در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بهبود یافته است

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران گفت: اطلاعات ما حاکی از آن است که ورود و خروج منابع مالی به کشور روز به روز نسبت به گذشته وضع عادی‌تر و بهتری پیدا می‌کند.

گشایش حساب ها در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بهبود یافته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران در نشست فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با بیان اینکه این همایش فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های کشور است افزود: هدف از برگزاری این نشست، معرفی فرصت‌های اقتصادی ایران در بخش‌های مختلف بوده و این نشست در سطح ملی برگزار شده است تا همه نقاط کشور بتوانند از این فرصت استفاده کنند

خزاعی با بیان اینکه ایران یک کشور ثروتمند است و نیازی به تکرار مطالب ندارد اذعان کرد: این رسم تعامل سیاسی و اقتصادی بین‌المللی است که کشورها بتوانند از منابعی که خارج از کشور خودشان است برای توسعه اقتصادی بهره‌ ببرند و این امر یکی از سیاست‌های دولت است.

وی با اشاره به اینکه باید همکاری های اقتصادی و تجاری کشورمان  بیش از گذشته افزایش یابد، گفت: تلاشمان در راستای ایجاد تعاملات بانکی در دست انجام است وپس از برجام در کشور مراودات بانکی با بانک‌های دنیا از سر گرفته شد و هنوز هم البته بانک های بزرگی در دنیا منتظر هستند و فضا را رصد می کنند ولی آرام آرام جلو آمده اند و فضا با سال های قبل متفاوت شده است.

به‌گفته خزاعی در سال های اخیر، روابط کارگزاری و گشایش حساب ها در وزارت اقتصاد و بانک مرکزی بهبود یافته است و این تلاش ها به طور مستمر ادامه دارد و رایزنی و تعاملات با بانکهای خارجی همچنان ادامه دارد.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران ادامه داد: اطلاعات ما حاکی از آن است که ورود و خروج منابع مالی به کشور روز به روز نسبت به گذشته وضع عادی‌تر و بهتری پیدا می‌کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه ورود منابع مالی به کشور، اولویتش در سرمایه‌گذاری است افزود : باید بخش خصوصی در این زمینه فعال و درگیر شود، 100 درصد سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در هیات سرمایه‌گذاری خارجی با حضور نمایندگان دستگاه‌هایی اجرایی به تصویب رسیده و برای آن ضمانت‌نامه یا مجور صادر شده است، متعلق به بخش خصوصی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه